Bayek pisze: 07 lut 2020, 15:24
Zgadzam się też. Chamstwo i lenistwo w aptekach, przekracza już pewien poziom. Swoją frustrację niech wyładowują na ministrze zdrowia a nie na niepełnosprawnych
A co mówić niepełnosprawnym lub ich rodzinom, którzy swoją frustrację wyładowują na nas?? I potrafią byc bezwzględni, oj potrafią...
Słuchajcie, mam info od sprzedawcy że w przypadku pieluch mogą wydrukować strony 1-3 tylko za pierwszym razem. Jak ktoś wraca po zaopatrzenie na kolejne miesiące to już fizycznie nie mają dostępu do pierwszych stron zlecenia i mogą wydrukować tylko strony 4-5.
Na stronie NFZ jest info:
Strony 1-3 (cz. I i II) zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne wystawiana (drukowana) jest przez osobę uprawnioną do wystawiania zleceń na zaopatrzenie za pośrednictwem serwisów internetowych lub usług informatycznych Funduszu.
Strona 4 (cz. III i IV) zlecenia wystawiana (drukowana) jest przez realizatora zlecenia – świadczeniodawcę posiadającego umowę zawartą z NFZ w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne.
5 stronicowe zlecenia mam drukowane tylko i wyłącznie of firm wydających aparaty słuchowe. Jeżeli chodzi o pieluchomajtki do faktury podłączoną mam 4 i 5 stronę zlecenia czyli część III - realizacja zlecenia u świadczeniodawcy. Przed chwilą kontaktowałam się ze sklepem medycznym i tez powiedzieli, że nie będą tego kserować.
28 stycznia otrzymaliśmy komunikat NFZ w sprawie zmiany systemu obsługi zleceń na zaopatrzenie refundowane przez NFZ wyroby medyczne i wyraźnie jest napisane, że osoba mająca zamiar ubiegać się o dofinansowanie PFRON powinna otrzymać od świadczeniodawcy realizującego zlecenie lekarskie (np. sklepy ortopedyczne, apteki) elektroniczne kopie zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało ono przyjęte do realizacji oraz ofertę handlową (np. faktura proforma),[/u][/u] które następnie dołączy do elektronicznego wniosku w SOW. W przypadku gdy wnioskodawca stara się o dofinansowanie PFRON już po zrealizowaniu zakupu, powinien do wniosku dołączyć elektroniczne kopie zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało zrealizowane oraz fakturę potwierdzającą zakup.
w części III A wyraźnie to jest zawarte. (data przyjęcia do realizacji)
A teraz wyobraźcie sobie, że ktoś wykupuje co miesiąc pieluchomajtki a nam składa np kwartalnie. To oznacza, że każdego miesiąca powinien dostać 5 kartek razy 3 miesiące... Samych zleceń mamy 15 kartek A jak ktoś kupuje co miesiąc i raz w roku składa
Paranoja!
jnnk pisze: 19 lut 2020, 15:38
5 stronicowe zlecenia mam drukowane tylko i wyłącznie of firm wydających aparaty słuchowe. Jeżeli chodzi o pieluchomajtki do faktury podłączoną mam 4 i 5 stronę zlecenia czyli część III - realizacja zlecenia u świadczeniodawcy. Przed chwilą kontaktowałam się ze sklepem medycznym i tez powiedzieli, że nie będą tego kserować.
28 stycznia otrzymaliśmy komunikat NFZ w sprawie zmiany systemu obsługi zleceń na zaopatrzenie refundowane przez NFZ wyroby medyczne i wyraźnie jest napisane, że osoba mająca zamiar ubiegać się o dofinansowanie PFRON powinna otrzymać od świadczeniodawcy realizującego zlecenie lekarskie (np. sklepy ortopedyczne, apteki) elektroniczne kopie zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało ono przyjęte do realizacji oraz ofertę handlową (np. faktura proforma),[/u][/u] które następnie dołączy do elektronicznego wniosku w SOW. W przypadku gdy wnioskodawca stara się o dofinansowanie PFRON już po zrealizowaniu zakupu, powinien do wniosku dołączyć elektroniczne kopie zlecenia lekarskiego z adnotacją, że zostało zrealizowane oraz fakturę potwierdzającą zakup.
w części III A wyraźnie to jest zawarte. (data przyjęcia do realizacji)
maskara jakaś...
Zwróć uwagę, że jeśli masz tylko 4-5 stronę zlecenia to tak naprawdę nie wiesz kogo dotyczy to zlecenia bo nie ma tam ani nazwiska ani nawet peselu.
Dlatego proszę o 5 stron zleceń ale nie mam jeszcze przypadku powtórnych zleceń.
Co myślicie, o takiej sytuacji:
do wniosku dołączono 2 faktury (pieluchomajtki), do pierwszej z nich dołączono kopię zlecenia str. 1-5, gdzie
na stronie 2: pierwszy miesiąc zaopatrzenia 03-2020, liczba miesięcy zaopatrzenia comiesięcznego 10,
na str. 3: data ważności potwierdzenia limitu finansowania 31.12.2020,
a na str. 4 częściowa realizacja, miesiące, których dotyczy - marzec.
Do 2 faktury dołączono tylko strony 4 i 5 zlecenia (gdzie na str. 4 mam, że realizacja za kwiecień i maj).
Czy jeśli takie dokumenty złożono w jednym wniosku, to jest ok, czy jednak do każdej faktury powinnam wołać strony 1-5 zlecenia?
I jeszcze jedno pytanie, bo nasz klient coś takiego usłyszał od sprzedawcy: czy to PCPR może/powinien potwierdzać za zgodność str. 1-3?
kiedyś była mowa, że bierzmy wszystkie strony bo na 4-5 nie ma danych pacjenta,
sprawa wygląda tak, że tylko przy pierwszej realizacji może sklep wydrukować wszystkie strony, przy kolejnych już tylko 4-5 i to jest OK, ponieważ kodzie kreskowym zlecenia jest wpisany PESEL pacjenta
Tomasz1981 pisze: 30 kwie 2020, 13:18
kiedyś była mowa, że bierzmy wszystkie strony bo na 4-5 nie ma danych pacjenta,
sprawa wygląda tak, że tylko przy pierwszej realizacji może sklep wydrukować wszystkie strony, przy kolejnych już tylko 4-5 i to jest OK, ponieważ kodzie kreskowym zlecenia jest wpisany PESEL pacjenta
Wiem że tak jest, ale w NFZ mi powiedzieli że realizatorzy (czyt. sklepy medyczne i apteki) mają obowiązek przechowywać dokumenty przez 5 lat (a więc str 1-3 również). Po tym już sama zgłupiałam - upierać się przy str 1-3 czy nie? I jak to się ma do zapisu rozporzadzenia że mamy brać kopię zlecenia (W domyśle całego zlecenia).
Macie może jakieś interpretacje, wyjaśnienia dot. tych nieszczęsnych zleceń?
Prawdopodobnie pierwsze 3 strony można wydrukować w swojej przychodni.
Raz miałam sytuację, że nie miałam informacji na stronie z NFZ, a Pani w sklepie powiedziała, że gdyby nie było przyznanej refundacji, to nie przeszłoby przez nich, więc niby nie musi być wpisane (pytanie, dla kogo nie musi?)
A teraz jest tak:
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 19 kwietnia 2020 r.
w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
§ 12.
4. W przypadku braku możliwości dołączenia do wniosku o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaopatrzenia w wyroby medyczne, potwierdzonej za zgodność przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne, kopii zrealizowanego zlecenia, o której mowa w § 11 ust. 4 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 926 oraz z 2019 r. poz. 1275), wprowadza się, do odwołania, możliwość dołączenia do wniosku potwierdzonej przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne kopii dokumentu potwierdzającego odbiór wyrobu medycznego, który zawiera unikalny numer identyfikacyjny nadany przez system informatyczny Narodowego Funduszu Zdrowia, wystawiony przez świadczeniodawcę realizującego zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne wraz z fakturą określającą cenę nabycia z wyodrębnioną kwotą opłacaną w ramach ubezpieczenia zdrowotnego oraz kwotą udziału własnego lub inny dokument potwierdzający zakup.
Pcprnowa pisze:Rozumiem, że teraz możemy tylko stronę 4 i 5?
Wielkie dzięki za informację o tym rozporządzeniu. Trochę mi wstyd , że dopiero się o nim dowiaduję, ale człowiek tak zawalony robotą... nie wiem czy PFRON o tym nie informował czy mi to umknęło. Faktycznie, wynika, że wystarczy strona 4 i 5.
Tylko, żeby nie przegapić odwołania
Dopiero w piątek miałam sytuację, że do 1 faktury dołączono zlecenie i kartę "po staremu" a do 2 faktury (za kwiecień) dołączono stronę 4 i 5 - czyli pacjent pewnie nie miał szansy odebrać stron 1-3 u lekarza.