Opłaty - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 13 ]

Napisano: 06 lut 2024, 12:23

Ja to wszystko rozumiem, tylko piszę o swoich wątpliwościach, chętnie podyskutuję,bo przepisy nie nakazują że ma przedstawić fakturę - czy się mylę? Gdyby brakowało takiego dokumentu na jakiej podstawie wezwać do uzupełnienia?

art 6 ust 7. Jeżeli lokal mieszkalny nie jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepłej wody lub gazu przewodowego z zewnętrznego źródła znajdującego się poza lokalem mieszkalnym, osobie uprawnionej do dodatku mieszkaniowego przyznaje się ryczałt na zakup opału stanowiący część dodatku mieszkaniowego.
- w naszym omawianym lokalu jest instalacja i jest to piec poza lokalem mieszkalnym

a o przypadku naliczania ryczałtu mamy tylko:
Jeżeli lokal mieszkalny nie jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania - za wydatek stanowiący podstawę obliczania ryczałtu na zakup opału uznaje się .......
- a nasz lokal przecież jest wyposażony w instalację.... więc czemu naliczyć ryczałt?

Art 7 ust 1b zarządca potwierdza podpisem prawdziwość informacji zawartych we wniosku o których mowa min. w art 7 ust 1c pkt 7 (o tym czy jest instalacja) i pkt 9 (o łącznej kwocie wydatków za mieszkanie - tu jest odnośnik m.in do art 6 ust 4 pkt 6 - czyli że zarządca potwierdza opłaty za energię cieplną....

Zarządca podpisuje się i ponosi odpowiedzialność moim zdaniem.

Za wodę tez w kamienicach często najemcy nie mają faktury na siebie bo jest jeden zbiorczy licznik a zarządca ogólną sumę zużytej wody dzieli na osoby z całej kamienicy i nasz wnioskodawca ma tylko wpisaną wtedy przez zarządcę kwotę odpowiadającą wydatkom naszego najemcy, nie macie takich przypadków, zawsze faktura?
marci
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 90
Od: 23 paź 2019, 11:20
Zajmuję się: ŚR/FA/DM/dodatki/inne


Napisano: 06 lut 2024, 12:57

Art. 7. 1.
Dodatek mieszkaniowy przyznaje, na wniosek osoby uprawnionej do dodatku mieszkaniowego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w drodze decyzji administracyjnej. Do wniosku dołącza się deklarację o dochodach gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego.

A jaki dokument weźmiesz w tej sytuacji? Fakturę za zakup węgla?
Masz art. 7 ust. 13 - wzywasz do dostarczenia faktury. Jesli nie dostarczy - niech skoryguje wniosek. Nie dostarczy- piszesz odmowę. I tyle w temacie.
Maxima pisze:Za wodę tez w kamienicach często najemcy nie mają faktury na siebie
Ale faktura jest!!!!!
A tu nie ma :roll:

Pan wpisze 1000 zł to też uwzględnisz? Na jakiej podstawie sprawdzisz ten wydatek?
Chodzi o takie zewnętrzne źródło ciepła, kiedy otrzymuje się za nie rachunek np. elektrociepłownia. A tu jest kwestia zakupu opału.
Teraz wiesz, czemu nikt nie odpisuje. A Ty pytasz, czy nikt nie miał takiej sytuacji. Każdy miał. Ale nikomu nie chce się dyskutować i udowadniać niektóre rzeczy. Zrób jak uważasz.
Maxima
VIP
Posty: 3059
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 06 lut 2024, 14:47

Ja też mam fakturę miesięczną i jest ogrzewanie 320 zł oraz inne naliczenia, na dole podsumowanie i później rabat 300 zł za palenie...
Policzę mu za ogrzewanie 20 zł..
pocztaok
Stażysta
Posty: 65
Od: 23 gru 2022, 11:37
Zajmuję się: PS



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 13 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x