My podchodzimy jak do jeża.
Kombinujemy, by może nie składali, tłumaczymy, że dodatek nie może wspierać działalności gospodarczej, przestrzegamy o wywiadach i oświadczeniach majątkowych. Kiedy już jednak przyjmujemy wniosek, to najlepiej niech przedstawią zaświadczenie z biura rachunkowego, z dochodami oczywiście, jeśli nie to prosimy o książkę dochodów, zaliczamy zakupy (bo musieli mieć dochód na nie), dopiero w ostateczności osobiste oświadczenie, oczywiście z obowiązkową znaną klauzulą o odpowiedzialności karnej. Oczywiście nie chcemy wierzyć w zerowe dochody, co wyraźnie sugerujemy, chyba że rozpoczynana działalność.
1.zasady ogólne +(WAT)
winny deklarować dochód wg prowadzonej dokumentacji( księga przych i rozch.)Przychód pomiejszony o koszty jego uzyskania( w tym skł ZUS) czyli dochód brutto stanowiącypodstawę opodatkowania
2.ryczałt ewidencjonowany
podstawę opodatkowania stanowi PRZYCHOD BEZ POMNIEJSZANIA GO O KOSZTY UZYSKANIA PRZYCHODU
3. karta podatkowa
tacy przedsiebiorcy są zwolnieni z obowiązku prowadzenia ksiag, składania zeznań podatkowych
ad. 1 dochód z działalności na zasadach ogólnych, pokrywa sie z definicją dochodu przyjęta dla potrzeb dodatków
ad.2 w przypadku przychodów ewidencjonowanych dokumentami tymi moze być prowadzona księga przychodów, zaświadczenie z biura rachunkowego
ad.3 oświadczenie własne deklarujące wysokość dochodów