To co mówi ustawa i uchwała NSA. Pismo nas nie przekonało.
czyli że ma być podpisany plik (załącznik) z wnioskiem osobno, a nie samo pismo przewodnie w E-PUAP?
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Tak, dla nas załącznik ma być podpisany. Ja nie będę się później kopał z SKO jak pójdzie odwołanie albo z WSA jak pójdzie skarga na nierozpatrzony wniosek, o braki formalne.
Przepis ustawy dla mnie jest jasny: W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Przypominam wzór wniosku jest narzucony rozporządzeniem, więc pismo ogólne nie spełnia wymogu wzoru tylko ten załącznik. Mogli zrobić jak przy 500+ dać odpowiednie zapisy do ustawy i wniosek udostępnić przez bankowość lub inne platformy. Nie zrobili tego a teraz interpretacjami naginają przepisy. Widać da się nadal wprowadzać zmiany do DW na jeden adres ale już zmienić zapis o podpis wniosku to już po co. Każdy zrobi jak uważa.
"Zatem mając na względzie zasady wnoszenia pism za pośrednictwem platformy ePUAP, zarówno pismo ogólne, jak i załączoną do niego skargę można uznać za podpisane podpisem zaufanym jedynie w znaczeniu technicznym, co potwierdza instrukcja do tej platformy. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z dokumentami elektronicznymi zawierającymi prawnie skuteczny podpis. Ponadto, nie ulega wątpliwości, że wyodrębnienie pliku załącznika z dokumentu XML pozbawia ten załącznik waloru podpisanego dokumentu elektronicznego.
7.10. Istotnym argumentem przemawiającym za przyjęciem tego, że wniesienie skargi za pomocą środków komunikacji elektronicznej wymaga odrębnego podpisania jest to, że w sytuacji rozłączenia jej od formularza pisma ogólnego traci ona walor dokumentu elektronicznego podpisanego. Byłoby to niezgodne z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U.UE. L. z 2014 r. Nr 257, str. 73). Z punktu 61 preambuły do tego rozporządzenia wynika, że musi zostać zapewniona długoterminowa konserwacja informacji w celu zapewnienia prawnej ważności podpisów elektronicznych i pieczęci elektronicznych przez wydłużone okresy oraz zagwarantowana możliwość ich walidacji bez względu na przyszłe zmiany technologiczne.
Zgodnie z powyższym, niedopuszczalna jest sytuacja, by po rozłączeniu załącznika od pisma ogólnego nie zachował on żadnej ważności. Tak by się stało, gdyby załącznik do pisma ogólnego nie posiadał odrębnego podpisu."
źródło: I FPS 2/21 - Uchwała Naczelnego Sądu Administracyjnego