Placówki jako samodzielne jednostki budzetowe - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze

Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 07 lut 2014, 13:51

Witam
Do 31.12.2013r. działaliśmy jako jena jednostka budżetowa, natomiast od 01.01.2014r. uchwałą Rady Miasta !!!! podzielono naszą placówkę na 5 samodzielnych jednostek budżetowych - Centru Opieki do obsługi placówek oraz 3 placówki op-wych i 1 placówka wsparcia dziennego. Placówki liczą po 14 lub 14 dzieci oraz od 3 do 9 pracowników (Centrum 16 pracowników). Każda jednostka ma własny NIP, regon i odrębne konto bankowe. Jestem księgową i do tej pory prowadziłam jedną jednostkę budżetową, a teraz mam 5!!!! Jest to sytuacja nie do ogarnięcia i moim zdaniem totalna bzdura. Jest to wymysł naszego prawnika i jego nadinterpretacja przepisów- to moje zdanie. Dodatkowo taki podział rodzi ogromne koszty biurokracji. Tj.wyższa składka wypadkowa, kserowanie dokumentów, opłaty bankowe, tony papieru itd. O mojej pracy nie wspomnę - właśnie sporządziłam po 5 sprawozdań RB-27s, RB-28S i inne wymagane przez moją jednostkę nadrzędną. Pracuję bez przerwy - tylko robię przelewy, noty księgowe, obciążam placówki, refunduję i tak w kółko - bez sensu i bez potrzeby. A wynagrodzenie takie samo jak w zeszłym roku ( pracy 5 razy tyle co było).
Czy w pozostałych placówkach op-wych w Polsce jest tak samo? Ja nowej ustawy o pieczy zastępczej nie czytam w ten sposób, że każda placówka musi być samodzielną jednostką budżetową. Naszym wychowankom warunki lokalowe nie zmieniły się - jest tak samo jak było, tylko teraz na każdym piętrze działa samodzielna odrębna jednostka budżetowa!!!
Proszę o pomoc - chciałabym zebrać dowody, że jest to bzdura i przekonać radnych oraz inne instancje do zmiany uchwały i powrotu do normalności.
~Agata

Napisano: 07 lut 2014, 21:16

witam co województwo to inaczej, w Podkarpaciu tak samo, ja mam centrum i dwie placówki. księgową i pomoc i miały podwyżki
~Damian

Napisano: 10 lut 2014, 16:44