Wpłynął wniosek z domu pomocy społecznej o udzielenie pomocy finansowej mieszkańcowi DPS, który przebywa tam od 1976 roku. Czy macie takie doświadczenia? Kto powinien rozpatrzyć wniosek, czy gmina, w której mieszkał? Osoba została umieszczona na starych zasadach.
Zgodnie z art. 101 ust. 6 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, dla mieszkańca domu właściwa jest gmina, która skierowała go do domu pomocy społecznej. Dotyczy to wszelkich spraw dotyczących tego mieszkańca, w tym wniosków o pomoc. Jeżeli to Wasza gmina kierowała go do DPS, rozpatrujecie wniosek i ewentualnie - jeśli jest to uzasadnione (czego może brakować mieszkańcowi DPS?) udzielacie pomocy albo odmawiacie Jeżeli to inna gmina kierowała klienta, przekazujecie wniosek do gminy właściwej na podstawie art.65.§1. Kpa.
Osoba była umieszczona jeszcze w latach 70 i nie mam dokumentu, na podstawie którego została skierowana i umieszczona w DPS. Nie była naszą mieszkanką. Czekam na dodatkową dokumentację z DPS.
Nikt nic nie podpowie? Szczególnie zależy mi na informacji, czy uważacie, że nasza gmina jest właściwa do rozpatrzenia sprawy. Nie kierowaliśmy klienta. Został umieszczony na podstawie skierowania wydanego przez Urząd Wojewódzki Wydział Zdrowie i Opieki Społecznej- tak to się wtedy nazywało