Witam
Jesteśmy OPS-em i realizujemy zadania z zakresu ŚR i FA. Jeden ze świadczeniobiorców pobierających te dwa świadczenia nie zgłosił uzyskania dochodu. Po wyjściu na jak, że podjął zatrudnienie i po przeliczeniu dochodu uzyskanego ustalono, że w/w nie kwalifikował się do ŚR i FA przez 3 m-ce. W związku z powyższym rozpoczęto procedurę wszczęcie-decyzja o nienależnie pobranych świadczeniach po uprawomocnieniu ponownie wszczęcie i decyzja o zwrocie z potracenia z bieżących świadczeń. Decyzja uprawomocniła się. W/W osoba w trakcie prowadzenia całej procedury postępowania administracyjnego do momentu uprawomocnienia się decyzji zz nie zgłosiła się do tutejszego ośrodka o umorzenie o rozłożenie na raty, nie chciała zapoznać się z całym materiały zebranym w tej sprawie. Po uprawomocnieniu się decyzji ZZ zarówno FA jak i ŚR w/w osoba udała się na skargę do Wójta, że nie może tego spłacić i prosi o umorzenie. Wójta nakazał zmienić decyzję jednakże czy jest to zgodne z prawem? Proszę o podpowiedź co w takiej sytuacji zrobić.