Witam, czy ktoś podpowie co należy zrobić w sytuacji gdy pracownik soc. chce podjąć druga prace na weekendy? Czy powinien mieć zgodę szefa, czy potrzebne są jakieś inne dokumenty?
Art. 30. [Zakaz wykonywania zajęć sprzecznych z obowiązkami ustawowymi] ustawy o pracownikach samorządowych
1. Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.
2. W przypadku stwierdzenia naruszenia przez pracownika samorządowego któregokolwiek z zakazów, o których mowa w ust. 1, niezwłocznie rozwiązuje się z nim, bez wypowiedzenia, stosunek pracy w trybie art. 52 § 2 i 3 Kodeksu pracy lub odwołuje się go ze stanowiska.
pracownik socjalny to nie stanowisko urzędnicze, ale myślę że lepiej powiadomić pisemnie dyrektora o podjęciu dodatkowej pracy by nie miał pretensji w przypadku zlecenia nadgodzin pracownikowi