Problem z egzekucją - Fundusz alimentacyjny, Zaliczka alimentacyjna

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 13 ]

Napisano: 09 kwie 2015, 12:55

Moze mi ktos pomoc bo mam problem - do tej pory egzekucje robil prezydent miasta - nipy pieczatki, podpisy tylko konto bylo MOPR-u . W tej chwili Prezydent stwierdzil. ze mimo wszystko (z uwagi, ze nie bylo i nie ma nadal zapisu, ze mozna przekazac te zadania do Mopru) przekaze te zadania do MOPR-u. Oczywiscie nikt sie temu nie sprzeciwia. Jak to teraz wykonywac- nip ma byc nadal prezydenta, wierzycielem ma byc nadal prezydent czy mopr? Wszystkie pisma powinny byc jako mopr czy prezydent (te o wplatach i inne) Wiem, ze dyrektor mopru ma to podpisywac. Dla mnie to jest paranoja.Ktos moze mi pomoc ??
mopr35


Napisano: 09 kwie 2015, 14:50

ktos wie- kto z was robi egzekucje jako Osrodek???
mopr35

Napisano: 09 kwie 2015, 15:09

Jesli Mopr ma odpowiednie upoważnienia żeby działać w tym kierunku to Mopr działa a prezydent podpisuje jeśli nie ma osoby upoważnionej do wydawania decyzji
Madziczek

Napisano: 10 kwie 2015, 8:44

Zadanie zlecone FA przez administrację rządową wykonuje gmina i gmina w osobie wójta/burmistrza/prezydenta jest wierzycielem i nie może być inaczej.
Mopr jest jednostką organizacyjną gminy(nie posiada osobowości prawnej) powołaną po to by wykonywać m.in. takie zadania.

Ważny jest tutaj przepis ustawy o samorządzie gminnym:
Art. 47.1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy nieposiadających osobowości prawnej
działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wójta.


W tym przypadku gdy prezydent(wierzyciel) udzielił kierownikowi Mopr-u odpowiednich pełnomocnictw to kierownik działa w imieniu wierzyciela prowadząc windykację i on podpisuje TW.
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:

Napisano: 10 kwie 2015, 10:44

nie wiem o czym piszecie- z tego co ja wiem to egzekucji nie mozna scedowac na mopr, bo nie ma takiego zapisu w ustawie o postepowaniu egzek. w administracji- dopiero trwaja prace legislacyjne nad dodaniem tego zapisu.
mopr35

Napisano: 10 kwie 2015, 11:14

Jest różnica w tytule wykonawczym, chodzi o podpis. Kiedyś było: Podpis i pieczatka z podaniem imienia , nazwiska i stanowiska służbowego (chodziło wyłącznie o wierzyciela). Teraz w nowym tytule jest: Imię, nazwisko, stanowisko służbowe i podpis osoby upowaznionej do działania w imieniu wierzyciela.
Wioletka

Napisano: 10 kwie 2015, 11:26

Większość Urzędów Skarbowych w pewnym momencie zwracało mi tytuły powołując się na opinie Ministerstwa Finasów. W skrócie tak ona brzmiała: Na podstawie art. 12 ust.2 ustawy o pomocy...organ właściwy wierzyciela może upowaznić, w formie piemnej, swojego zastępcę, pracownika urzędualbo kieerownika opslub innej jednostki organizacyjnej gminy, a także...do prowadzenia postepowania w sprawach, o których mowa w ust. 1 tj. świadczeń z funduszu alimentacyjnego, a także do wydawania w tych sprawach decyzji. Z tresći tego przepisu wynika, iz upowaznienie odnosi sie do postepowania jurysdykcyjnego. Doktryna bowiem zajmuje stanowisko, iż przez postepowania nalezy rozumieć proces administracyjny, kończący sie wydaniem decyzjiw sprawie swiadczenia z FA.Postępowanie adm. prowadzone przez porgan właściwy wierzyciela obejmuje wszczególności przyjęcie wniosku o przyznanie swiadczenia, przeprowadzenie postepowania wyjaśniającego, w tym postępowania dowodowego, a następnie wydanie rozstrzygnięcia kończącego postępowanie. Natomiast postepowanie egzekucyjne jest odrębe od jurysdykcyjnego, dotyczy bowiem czynności wykonawczych w stosunku do ustalonego w innym postępowaniu obowiązku, dlatego tez uznac nalezy, iz upowaznienie do prowadzenia postępowania w sprawie swiadczen z FA, a także do wydawania w tych sprawach decyzji, NIE UPOWAZNIA DO WYSTAWIANIA TYTUŁÓW WYKONAWCZYCH w imieniu organu właśćiwego wierzyciela.
Jakoś mnie to przekonuje:(.
Anett07

Napisano: 10 kwie 2015, 11:29

dokładnie nam to samo ministerstwo tlumaczylo do egzekucji tylko prezydent miasta!!
mopr35

Napisano: 10 kwie 2015, 11:34

to ze zmienil sie wzor tytulu nie ma tu nic do rzeczy!
mopr35

Napisano: 10 kwie 2015, 12:37

Wszystko się zgadza.
Poprzednie przepisy wymagały by tytuły TYT były wystawiane przez wierzyciela co przejawiało się tym, że powinny zawierać odcisk pieczęci urzędowej.

Poprzednio UPEA art. 27
§ 1. Tytuł wykonawczy zawiera:
7) datę wystawienia tytułu, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego
podpisującego oraz odcisk pieczęci urzędowej wierzyciela;

Pieczęci urzędowej może używać gmina i organ gminy w tym wójt. Wójt może upoważnić do złożenia podpisu w jego imieniu tylko zastępcę i sekretarza (art.47.4 ustawy o samorządzie gminnym) dlatego TYT nie mógł wystawiać i podpisywać kierownik ośrodka.
----------------------------

Obecnie sytuacja jest całkowicie inna
UPEA zawiera zapis:

Art. 27. § 1. Tytuł wykonawczy zawiera:
7) datę wystawienia tytułu, podpis, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela;
===================================================================
Wystarczy pełnomocnictwo wójta dla kierownika ośrodka w zakresie prowadzenia windykacji by ten mógł "działać w imieniu wierzyciela" i dlatego teraz kierownik ośrodka może wystawiać TW-1
BDMB
Starszy referent
Posty: 676
Od: 05 sty 2015, 12:36
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 13 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x