Przedłużeniu terminu - Karta Dużej Rodziny

  
Strona 1 z 3    [ Posty: 21 ]

Napisano: 12 kwie 2022, 9:06

Witam, pani złożyła wniosek o przyznanie KDR dla nowego członka rodziny i o przedłużenie dla syna, który już studiuje. Temu synowi KDR straciła ważność w 2018 roku. Wprowadziłam wniosek, zatwierdziłam i wyskoczył mi taki błąd:
Nie można rozpatrzyć pozytywnie pozycji wniosku, gdyż: Osoba ... o numerze PESEL ... nie została znaleziona. Dla takiej osoby należy wprowadzić wniosek dla nowej rodziny, jako uzupełnienie rodziny lub jako nowego członka rodziny. Osoba ... o numerze PESEL ... nie miała wydanej Karty Dużej Rodziny. Dla takiej osoby należy wprowadzić wniosek dla nowej rodziny, jako uzupełnienie rodziny lub jako nowego członka rodziny.

Jak ja mam wprowadzić ten wniosek? I czy w ogóle należy się KDR dla tego syna?
marbar
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2020, 12:53
Zajmuję się: ŚW, ŚR, FA, ST, DM, CP


Napisano: 12 kwie 2022, 9:17

To w końcu straciła mu się ważność w 2018 r (czyli posiadał już wcześniej kartę) czy w ogóle nie miał karty i nie był uwzględniony na pierwotnym wniosku? Bo to różnica? Jeżeli osoba posiadała już kartę to w związku ze studiowaniem należy się karta i należy zaznaczyć "wnoszę o przyznanie nowej KDR dla członka rodziny wielodzietnej, który był wcześniej jej posiadaczem" (powód: przedłużenie ważności karty). Natomiast jeżeli ten syn nie był uwzględniony na pierwszym wniosku (tym samym nie miał wcześniej przyznanej karty) należy zaznaczyć "wnoszę o przyznanie KDR" jako uzupełnienie członka rodziny, gdyż istniał on na dzień składania pierwotnego wniosku tylko nie był w nim uwzględniony. Za taki wniosek nie należy się dotacja.
Także najpierw musisz sprawdzić z czego wynika rozbieżność, czy podali nieprawdziwą informację, że już miał kartę, czy też może błędnie jest podany PESEL skoro system nie powiązał osoby.

Pozdrawiam
lukas19861
Referent
Posty: 441
Od: 04 kwie 2019, 12:43
Zajmuję się: KDR, OP3 i nie tylko :)

Napisano: 12 kwie 2022, 9:36

Był wpisany w pierwszym wniosku, tylko zamiast jego danych mam X.
marbar
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2020, 12:53
Zajmuję się: ŚW, ŚR, FA, ST, DM, CP

Napisano: 12 kwie 2022, 9:55

marbar pisze:
12 kwie 2022, 9:36
Był wpisany w pierwszym wniosku, tylko zamiast jego danych mam X.
O to widzę, że zaczynają się pojawiać pierwsze problemy w związku z automatyczną anonimizacją danych osobowych. Fakt faktem, że w takim przypadku musi to być wniosek o przedłużenie ważności karty nie ma innej opcji. Pytanie tylko jak to zrobić. Może uda się powiązać uprzednio wniosek ze sprawą.
lukas19861
Referent
Posty: 441
Od: 04 kwie 2019, 12:43
Zajmuję się: KDR, OP3 i nie tylko :)

Napisano: 12 kwie 2022, 10:11

Hej właśnie miałem stronę ze wnioskiem w podobnej sprawie. Również przedłużenie ważności karty osoby, której dane już zostały zanomizowane. Identyczna treść błędu mi wyskakuje. Próbuję powiązać wniosek z rodziną: w zakładce weryfikacja => W celu usunięcia powyższych błędów/ostrzeżeń skorzystaj z poniższych funkcji => wybierz powiąż wniosek z rodziną i wówczas ją wybieram. Jednak przy decyzji dalej wyskakuje błąd. Także nie pozostaje nic jak zgłoszenie błędu, co właśnie zrobię.
lukas19861
Referent
Posty: 441
Od: 04 kwie 2019, 12:43
Zajmuję się: KDR, OP3 i nie tylko :)

Napisano: 12 kwie 2022, 10:19

Jak zgłosić taki błąd? Pierwszy raz mam taki problem z tym programem
marbar
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2020, 12:53
Zajmuję się: ŚW, ŚR, FA, ST, DM, CP

Napisano: 12 kwie 2022, 10:43

Najlepiej w systemie Help Desk SI KDR. Ja właśnie złożyłem o takiej treści i dołączyłem print screeny do sprawy:
Dzień dobry,
zgłosiła się do mnie osoba z wnioskiem o przyznanie nowej Karty Dużej Rodziny dla członka rodziny wielodzietnej, który był wcześniej jej posiadaczem ze względu na przedłużenie ważności karty w związku z kontynuacją nauki w szkole wyższej. Przy wprowadzeniu wniosku i próbie rozpatrzenia ukazuje się komunikat (w załączeniu print screen), że dana osoba nie została znaleziona i że dla takiej osoby należy wprowadzić wniosek dla nowej rodziny, jako uzupełnienie rodziny lub jako nowego członka rodziny. Co więcej ukazuje się komunikat, że dana osoba nie miała wydanej Karty Dużej Rodziny, co jest nieprawdą. Dana osoba posiadała już kartę, jednakże w związku z wprowadzonym przez Państwa narzędziem umożliwiającym automatyczną anonimizację danych osobowych wymienionych w art. 21 ust. 1 ustawy o Karcie Dużej Rodziny dane osoby są widoczne jako X. Udało mi się jednak powiązać osobę z rodziną. Niestety pomimo tego w dalszym ciągu system wskazuje błąd i przez anonimizację danych błędnie uznaje, że osoba nie miała wydanej karty. Należy wskazać, że proponowane rozwiązanie przy weryfikacji w kwestii wprowadzenia wniosku dla nowej rodziny, jako uzupełnienia rodziny lub jako nowego członka rodziny nie może się ostać, gdyż na powyższe wnioski są ustalone konkretne kwoty przeznaczone z dotacji na realizację powyższych zadań. W przedmiotowej sprawie nie ma wątpliwości, iż przedmiotowy wniosek dotyczy członka rodziny, który był wcześniej jej posiadaczem i jako taki musi zostać wprowadzony w system, jednakże ze względu na wprowadzoną automatyczną anonimizację danych nie jest to możliwe. Tym samym - w trybie pilnym ze względu na termin rozpatrzenia wniosku określony w kpa - proszę o naprawienie błędu w systemie.
W załączeniu dla lepszego zobrazowania sprawy dołączam odpowiednie print screeny.


Im więcej zgłoszeń tym szybciej może usuną problem. Znowu coś zaczęli od d..y strony nie sprawdzając jaki to będzie miało skutek.

Pozdrawiam
lukas19861
Referent
Posty: 441
Od: 04 kwie 2019, 12:43
Zajmuję się: KDR, OP3 i nie tylko :)

Napisano: 12 kwie 2022, 11:33

Dziękuję, zaraz będę zgłaszała problem :)
marbar
Praktykant
Posty: 24
Od: 20 kwie 2020, 12:53
Zajmuję się: ŚW, ŚR, FA, ST, DM, CP

Napisano: 12 kwie 2022, 12:26

Hahaha dostałem odpowiedź na zgłoszenie, z którego wynika, że najlepiej by było, żebyśmy za darmo te wnioski przyjmowali:

Dzień dobry,

W takim przypadku należy wprowadzić osobę na wniosku jako uzupełnienie rodziny z nową, prawidłową datą ważności.

Pozdrawiamy,
Zespół wsparcia użytkowników SI KDR
[email protected]
Tel.: 32-723-26-72


Oczywiście odpisałem im:

Dzień dobry,

tylko, że za wniosek o uzupełnienie rodziny nie przysługuje koszt związany z realizacją ustawy o Karcie Dużej Rodziny, tak jak ma to miejsce w przypadku przedłużenia ważności karty (koszt realizacji dla gminy to 5,00 zł za wniosek). Tym samym proponowane rozwiązanie nie załatwia sprawy. Proszę o rzetelne podejście do sprawy i podanie racjonalnego rozwiązania, które naprawi błąd w systemie, tak aby móc otrzymać należną dotację za przedmiotowy wniosek.


Zobaczymy co odpiszą :roll:
lukas19861
Referent
Posty: 441
Od: 04 kwie 2019, 12:43
Zajmuję się: KDR, OP3 i nie tylko :)

Napisano: 12 kwie 2022, 12:48

Zadzwoniłam na Help Desk i pan oświadczył że wszystkie karty dużej rodziny po upływie terminu ważności ponad rok są zanimizowane, dlatego system nie przyzna przedłużenia dla dziecka (upłynął termin ważności karty) i mamy wprowadzać wniosek jako uzupełnienie rodziny. Pan nie udzielił odpowiedzi czy zrobią coś z tym fantem.
NANCY
Praktykant
Posty: 37
Od: 16 sty 2019, 16:25
Zajmuję się: św



  
Strona 1 z 3    [ Posty: 21 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x