Jeżeli trzeba prowadzić dalej postępowanie to się je przedłuża. Jak nie trzeba to wydaj decyzję. Jeżeli strona się nie skarży to nikt Ci głowy nie urwie. No może kontrol będzie się czepiał.
Właśnie strona jest dość roszczeniowa, chodzi o odmowa świadczenia pielęgnacyjnego, przegapiłam termin 0 12 dni, a nie zrobiłam przedłużenia terminu do załatwienia sprawy, i ma teraz problem czy mogę teraz wydać jej przedłużenie o niezałatwieniu sprawy w terminie z data bieżąca. Jestem załamana.
Skoro nadal prowadzisz postępowanie to zrób w takim razie przedłużenie bo analizujesz dokumenty w tym wywiad z dnia dzisiejszego. Najważniejsze by strona była poinformowana, a raczej nikt Ci nie zarzuci jak czekałaś na dokumenty.
Zawsze możesz się bronić KPA, które mówi.
Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569 i 1002), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Czyli mogę zrobić przedłużenie terminu z data bieżącą i następnie wydać decyzję odmowną, chodzi głownie oto aby strona była poinformowana o nie załatwieniu sprawy z uwagi na skomplikowany charakter.
Trochę się uspokoiłam, mam nadzieje, że SKO tez tak do tego podejdzie. Chociaż u nich terminy na rozpatrzenie naszego odwołania często są 3 miesięczne a decyzje wracają do nas nawet po miesiącu od wydania przez SKO