Przypuśćmy mam fakturę za usługi remontowe muszę zapłacić a nie mam wyodrębnionego na to paragrafu jedynie par 4300. Płacę i tu mam do was pytanie jak opisać taką fakturę tak jak zaksięgowałam czyli na złym paragrafie czy opisać już fakturę z klasyfikacją odpowiednią bo np. jestem pewna że za tydzień będę miała zmianę w planie?? Wydaje mi się że opisać powinnam jak księguję w danej chwili czyli źle a później gdy przeksięguję opisać na poleceniu księgowania?! Jak wy to robicie o ile coś takiego wam się zdarza?
to zadekretuj na 4300 i zaksięguj gdy będzie zmiana zrób pk sprostowanie mylnej dekretacji zaksięguj na prawidłowy paragraf i módl sie żeby nie było kontroli i dyscypliny finansów
Nie przesadzaj z tą dyscypliną to jeszcze nie przestępstwo jak się później przeksięguje i do końca roku zrobi tak jak trzeba tak mi kiedyś kobiety z kontroli powiedziały! Chyba za dużo na szkolenia jeździsz co tak ciągle straszą tą dyscypliną. Realia są nieco inne a i kontrole to nie koniec świata. Nikt niczego do kieszeni nie zabiera tylko staram się odnaleźć w sytuacji, która już zaistniała. Przepisy znam chcę po prostu usłyszeć od osób które miały podobnie jak sobie poradziły
Nie do końca rozumiem jeśli ktoś pisze o dyscyplinie- ja wiele razy robiłam tak, że księgowałam coś na paragraf na którym miałam pieniądze i przeksięgowywałam. Ja opisuję fakturę prawidłowo a później PK-przeksięgowuję jako mylnie zaksięgowaną. Moja skarbniczka mówiła, że najważniejsze, żeby tak nie robić między rozdziałami, ale w danym rozdziale można kombinować i nikt się tego nie czepia, a przekroczenie planu można mieć i nie będzie dyscypliny do kwoty średniego wynagrodzenia. Nie tyczy się to oczywiście końca roku, bo na koniec roku wszystko musi grać. Ja nie miałam kontroli, ale Urząd niedawno skończył i mieli minimalne przekroczenia i przeksięgowania i tylko z tego co widziałam było to wypisane w protokole, ale na pewno nie mieli dyscypliny
Ja w takiej sytuacji na fakturze podaj prawidłową dekretację a księguję inaczej. Po zmianach w planach dokonuję wyksięgowania (-) błędnego zapisu księgowego a następnie księguję prawidłowo. Przecież jesteśmy ludzimi i każdy w nawale pracy może dokonac mylnego księgowania a potem dokonać sprostowania stusując storno czerwone lub czarne.
drogie Panie i Panowie księgowi poczytacie sobie Ustawę z dnia 17 grudnia 2004 r.o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych(Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114)Art. 11. 1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia.2. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dopuszczenie przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych do dokonania wydatku powodującego przekroczenie kwoty wydatków ustalonej w rocznym planie finansowym jednostki wskutek zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków w zakresie kontroli finansowej"
pytająca nie miała środków na danym paragrafie na zapłacenie faktury a zrobiła zobowiązanie więc kłania się dyscyplina i nikt Oli sobie nie pisze o dyscyplinie żeby pisać lub kogoś straszyć bo jest to zapisane "biało na czarnym" i jak będzie bardzo upierdliwy kontrolujący to nikt cię nie wybroni , nawet Pani Skarbnik która sobie coś mówiła ( nie masz tego na papierze) ,bedziesz stawać na komisji ( widać że krótko pracujesz w budżecie, jak popracujesz z 30 lat zmienisz zdanie)