Dzień dobry, jestem pracownikiem biurowym dostałam nowe zadanie a mianowicie wysyłać przelewy dot. 500 tki, rodzinnego w momencie gdy główny księgowy będzie na zwolnieniu . I teraz moje pytanie brzmi czy jako osoba nie związana z ksiegowścią mogę dostać upoważnienie od kierownika do wykonywania tych przelewów? (swój dostęp do konta będę posiadać) Kolejne pytanie jak to wygląda z listą do banku czy zwykły pracownik może również podpisać listy wypłat do banku pod nieobecność księgowej ?
A co w takim wypadku z podjęciem czeku np na zasiłki stałe, które są wypłacane w kasie urzędu?
Slyszałam, że do przelewów można upoważnić każdego jak to jednak wyglada od strony podpisywania się pod listami skoro podpsuje się główny księgowy? Oraz bardzo proszę o odpowiedz co z czekami bo nie sądzę, żeby zwykły pracownik administracyjny mógł je podpisywać i mieć upoważnienie skoro nie mam wykształcenia z działu księgowości ani żadnej pieczątki i niczego. Bardzo proszę o pomoc? co można a co nie można?