Pani złożyła wniosek w MOPS, wniosek odesłany do RCPS w związku z zatrudnieniem męża w Anglii. Po przesłaniu wniosku Pani zgłosiła się do RCPS informując, że zmieniła adres zamieszkania. (podlega teraz pod GOPS, tj nasz Ośrodek), ale wniosku w miejscu obecnego miejsca zamieszkania nie składała, RCPS również nas o tym nie informował. Otrzymaliśmy teraz decyzję Marszałka, że za okres kiedy Pani podlegała pod MOPS ma wypłacić MOPS, a za okres kiedy mieszkała na terenie naszej gminy mamy wypłacić my. I teraz pytanie, skoro nie mamy nawet wniosku złożonego przez Panią (jedynie kserokopia wniosku przekazanego przez MOPS, złożonego w czerwcu 2016, a na naszym terenie Pani mieszka od sierpnia 2016 - wpłynął do nas w październiku 2017), czy możemy wypłacić Pani te świadczenia? Jak zarejestrować to w ogóle w systemie, żeby przyznało od sierpnia 2016r.?
Oryginał wniosku został pewnie w ROPS. ROPS nie przekazał Wam wniosku, ponieważ zachodzi/ła koordynacja. Otrzymałaś decyzję z ROPS i kopię wniosku, czyli wszystkie potrzebne Ci informacje do zrealizowania wypłat. Proponuję kontakt z Panią (wnioskodawcą) w celu potwierdzenia numeru konta (często nie wysyła się do ROPS informacji o zmianie numeru konta - to ich nie interesuje). W Sygnity dodajesz osoby ze składu rodziny do listy osób, a następnie rejestrujesz taką decyzję jako "decyzja bez wniosku" i wybierasz okres 2016/2017, a w kolejnym kroku zaznaczasz wypłaty świadczeń np. od sierpnia 2016 i tworzysz plan wypłat - tak w skrócie. W Pomocy Sygnity oraz tu na forum znajdziesz dokładne instrukcje.
Przy okazji podpowiedz Pani, żeby złożyła u Was wniosek na nowy okres.