Czy roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego może być finansowania w AS moduł II ?
o taka:
https://www.zdz.lublin.pl/college-masters/roczna-szkola
może ktoś miał coś podobnego?
roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego
- Tomasz1981
- Inspektor
- Posty: 2094
- Rejestracja: 30 paź 2015, 14:05
- Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA
- Kontakt:
-
- Stażysta
- Posty: 130
- Rejestracja: 09 gru 2016, 10:19
- Zajmuję się: Aktywny Samorząd
- Kontakt:
Re: roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego
A czy jest utworzona zgodnie z ustawą?ja bym wystąpiła z wnioskiem do szkoły.
- PCPR-Trz
- Referent
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 wrz 2016, 8:43
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego
Też zdarzało mi się występować do szkół z zapytaniem i to chyba w takich przypadkach najlepsze rozwiązanie (chociaż kiedyś w jednej ze szkół policealnych "artystycznych" nie potrafili nijak się określić)
W przypadku tej szkoły byłabym zdziwiona, gdyby można było dofinansować w ramach MII. Zresztą, jaki to jest szczebel?

W przypadku tej szkoły byłabym zdziwiona, gdyby można było dofinansować w ramach MII. Zresztą, jaki to jest szczebel?
- Tomasz1981
- Inspektor
- Posty: 2094
- Rejestracja: 30 paź 2015, 14:05
- Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA
- Kontakt:
Re: roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego
odpowiedź z PFRON Wawa
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na poniższe pytanie zadane drogą elektroniczną na adres: [email protected], Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uprzejmie informuje, że w przedstawionym przypadku kluczowym jest rozstrzygnięcie jakiego typu jest placówka, w której wnioskodawca zamierza się uczyć.
Adresatem pomocy w Module II jest osoba niepełnosprawna, która:
1) posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności,
2) pobiera naukę w szkole wyższej (każdy etap) lub szkole policealnej lub kolegium lub ma przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Jeśli chodzi o pobieranie nauki w szkole wyższej, została ona zdefiniowana w ten sposób, że jest to nauka w następujących formach edukacji na poziomie wyższym: studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym (dziennym) lub niestacjonarnym (wieczorowym, zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu).
Szkoła wyższa musi spełniać warunki określone w ust. 31 pkt 31 dokumentu pn. „Kierunki działań (...)" w 2018 roku (musi być: „publiczną lub niepubliczną szkołę wyższą utworzoną zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.) lub uczelnię zagraniczną, a także szkołę wyższą i wyższe seminarium duchowne prowadzone przez Kościół Katolicki lub inne kościoły i związki wyznaniowe").
Natomiast szkoła policealna musi spełniać warunki określone w ust. 31 pkt 30 dokumentu pn. „Kierunki działań (...)" w 2018 roku (musi być: publiczną lub niepubliczną szkołę policealną, działającą zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59, z późn. zm.)).
Wszystkie inne formy kształcenia w różnych formach niestety nie są kwalifikowalne (np. kursy dokształcające i doskonalące oraz szkolenia i specjalizacje) i nie mogą być objęte dofinansowaniem w ramach ww. programu.
Co do zasady, Zakład Doskonalenia Zawodowego to stowarzyszenie lub inna osoba prawna prowadząca działalność edukacyjną w zakresie szkolnictwa zawodowego, organizująca kursy i szkolenia zawodowe lub prowadząca szkoły zawodowe. Może jednak prowadzić także inne szkoły. Główne cele statutowe ZDZ w Lublinie to m.in. organizowanie, kształtowanie i doskonalenie kadr w systemie kursowym, szkolnym oraz praktycznego nauczania zawodu, prowadzenie pracy dydaktycznej i społeczno –wychowawczej wśród uczniów. Z informacji zawartych pod wskazanym adresem internetowym w ocenie Departamentu ds. Programów nie wynika, aby nauka spełniała warunki określone w Module II pilotażowego programu „Aktywny samorząd", ale jeżeli pracownicy ZDZ także nie są w stanie stwierdzić, czy działają zgodnie z ustawą Prawo oświatowe (tzn. czy ZDZ prowadzi szkołę policealną), to przeprowadzenie pozytywnej weryfikacji formalnej wniosku staje się niemożliwe.
Decyzje w sprawie dofinansowania podejmuje Realizator programu, każdorazowo na podstawie posiadanych dokumentów i stwierdzonego stanu faktycznego.
Proponujemy zapoznać Wnioskodawcę z informacjami: www.inwestujwrozwoj.pl (pożyczki na kształcenie).
Z poważaniem
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na poniższe pytanie zadane drogą elektroniczną na adres: [email protected], Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uprzejmie informuje, że w przedstawionym przypadku kluczowym jest rozstrzygnięcie jakiego typu jest placówka, w której wnioskodawca zamierza się uczyć.
Adresatem pomocy w Module II jest osoba niepełnosprawna, która:
1) posiada znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności,
2) pobiera naukę w szkole wyższej (każdy etap) lub szkole policealnej lub kolegium lub ma przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi.
Jeśli chodzi o pobieranie nauki w szkole wyższej, została ona zdefiniowana w ten sposób, że jest to nauka w następujących formach edukacji na poziomie wyższym: studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe lub doktoranckie prowadzone przez szkoły wyższe w systemie stacjonarnym (dziennym) lub niestacjonarnym (wieczorowym, zaocznym lub eksternistycznym, w tym również za pośrednictwem Internetu).
Szkoła wyższa musi spełniać warunki określone w ust. 31 pkt 31 dokumentu pn. „Kierunki działań (...)" w 2018 roku (musi być: „publiczną lub niepubliczną szkołę wyższą utworzoną zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.) lub uczelnię zagraniczną, a także szkołę wyższą i wyższe seminarium duchowne prowadzone przez Kościół Katolicki lub inne kościoły i związki wyznaniowe").
Natomiast szkoła policealna musi spełniać warunki określone w ust. 31 pkt 30 dokumentu pn. „Kierunki działań (...)" w 2018 roku (musi być: publiczną lub niepubliczną szkołę policealną, działającą zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59, z późn. zm.)).
Wszystkie inne formy kształcenia w różnych formach niestety nie są kwalifikowalne (np. kursy dokształcające i doskonalące oraz szkolenia i specjalizacje) i nie mogą być objęte dofinansowaniem w ramach ww. programu.
Co do zasady, Zakład Doskonalenia Zawodowego to stowarzyszenie lub inna osoba prawna prowadząca działalność edukacyjną w zakresie szkolnictwa zawodowego, organizująca kursy i szkolenia zawodowe lub prowadząca szkoły zawodowe. Może jednak prowadzić także inne szkoły. Główne cele statutowe ZDZ w Lublinie to m.in. organizowanie, kształtowanie i doskonalenie kadr w systemie kursowym, szkolnym oraz praktycznego nauczania zawodu, prowadzenie pracy dydaktycznej i społeczno –wychowawczej wśród uczniów. Z informacji zawartych pod wskazanym adresem internetowym w ocenie Departamentu ds. Programów nie wynika, aby nauka spełniała warunki określone w Module II pilotażowego programu „Aktywny samorząd", ale jeżeli pracownicy ZDZ także nie są w stanie stwierdzić, czy działają zgodnie z ustawą Prawo oświatowe (tzn. czy ZDZ prowadzi szkołę policealną), to przeprowadzenie pozytywnej weryfikacji formalnej wniosku staje się niemożliwe.
Decyzje w sprawie dofinansowania podejmuje Realizator programu, każdorazowo na podstawie posiadanych dokumentów i stwierdzonego stanu faktycznego.
Proponujemy zapoznać Wnioskodawcę z informacjami: www.inwestujwrozwoj.pl (pożyczki na kształcenie).
Z poważaniem
Oprócz roczna szkoła w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego - Aktywny Samorząd przeczytaj również:
Życzenia ................................
Sprawdzenie aktywny samorząd do 15 kwietnia
wykorzystane mniej niż 90% środków
Indywidualny tok nauczania na studiach
dodatek za dojazdy - Aktywny Samorząd
zwrot kwoty dofinansowania - moduł ii
Stypendium a dofinansowanie w M II
Moduł II aktywny samorząd daty zalacznikow
dofinansowanie w AS a likwidacja barier w komunikowaniu się
Podpis na fakturze składanej do rozliczenia czesnego
AS Dodatek czy proporcjonalnie
refundacja kosztów opłaty za porzedni semestr
wzór pisma zwrot weksla in blanco
data zawarcia umowy - udzielenie pomocy
dwa kierunki nauki - aktywny samorząd
realizacja wniosków - czekać czy rozpatrywac od razu?