Witajcie!
Jak wygląda u Was oznaczenie teczek po 25.05.2018?
Nasze szefostwo nakazuje nam zakrywanie imion, nazwisk, adresu na okładce teczki i pozostawienie samego numeru teczki. Czy trzeba podejmować aż tak radykalne decyzje?
Z pewnością szefostwo działa zgodnie z polityką bezpieczeństwa gdzie jest zapis o wdrożeniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Posiadacie pewno rejestr klientów więc nie ma potrzeby podpisywania teczek imieniem, naziwskiem i adresem. Imię i Nazwisko nie powiązane z innymi informacjami nie będzie danymi osobowymi natomiast w powiązaniu z adresem już tak.
Trochę to paranoiczne, nadawanie ludziom numerów źle mi się kojarzy... Na szczęście u nas rewolucji nie było i nie wprowadzono żadnych radykalnych rozwiązań, wszystko w granicach rozsądku.
U nas też nie ma wariactwa. Trzeba zwracać uwagę by nikt poza upoważnionymi pracwonikami nie miał dostępu do teczek i tyle w temacie. Wystarczy odwrócić teczkę, jak się z niej korzysta, by nie było widać czyja i stosować zasadę czystego biurka i problemu nie ma.
U mnei też oszołomstwo a ska wynika,,,z niewiedzy. Prawnicy czy administratorzy nie maja pojęcia co i jak bo RODO to ogolna instrukcja i każdy zakłąd pracy nzgodnie ze swoją specyfiką wprowadza własne pomysły aby zadowolić" ogólne wytyczne" U nas najlepiej: wszystko schować, wszystko wyczyścić, pozamazywać. Odcięto nam dostęp do portu USB. Kuratorzy mieli spotkanie, szkolenie z sędzią i takie nadawanie numerów to debilizm i wiele innych czynności podejmowanych przez Osrodki.