Witam,
od 25 maja 2018 r. wchodzą w życie przepisy RODO (regulacje ochrony danych osobowych).
Czy ktoś się orientuje, jak i czy w ogóle będzie to się przekładało na pracę urzędów?
Przy okazji uprzejmie przypominam, że w naszym Pomoście oferujemy Wam już teraz automatyczne zaczernianie danych osobowych w załącznikach do zgłoszeń serwisowych, a wkrótce anonimizację całej bazy danych przesyłanej na serwis.
pozdrawiam
Z tego co pamiętam na szkoleniu, na pewno nowa dokumentacja ( polityka, zbiory danych), nowe upoważnienia dla wszystkich, każdy ops musi powołać inspektora danych osobowych. A dla prac socjalnych przy każdej wszczętej sprawie musi dać informację skąd pozyskuje dane i pouczenia zgodnie z art 13,14,15,18 rozporządzenia w spr RODO w pismie tez informacja kto jest inspektorem i kontakt do niego. Jesli klient zglosi zmianę jakichkolwiek danych ( np adres, nr telefonu, kołnierzyka, buta ) to też trzeba dać pismo. Ponoc w sejmie leży nowelizacja, która zwolni pomoc społeczną z tego obowiązku, ale nie wiadomo czy wejdzie w życie.