Klient złożył elektroniczny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na kolejne dzieci (bez kryterium dochodowego). Klient zaznaczył, że wraz z całą rodziną przebywa poza granicami RP. Została wydana błędna decyzja - przyznająca świadczenie wychowawcze. Klient przesłał mailem oświadczenie potwierdzające zamieszkiwanie poza granicami RP i zwrócił wypłacone świadczenie z własnej woli. W związku z tym wszczęto postępowanie i uchylono decyzję, a sprawę przekazano do ROPS aby ustalić czy nie zachodzi koordynacja. Dostaliśmy informację zwrotną, że koordynacja nie zachodzi i zwrócono nam dokumenty. Skoro cała rodzina przebywa poza RP to świadczenie im się nie należy (wg. ustawy).
Jak wybrnąć z tej sytuacji? Mam świadomość, że nie końca dobrze postąpiliśmy.
Albo proszę o informację jak to powinno wyglądać poprawnie.