rozliczenia z ZUS-em - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 11 lip 2016, 14:15

Kochani bardzo proszę o podpowiedź jak zaksięgować, żeby było dobrze???
W księgach mam od kilku lat wykazywaną należność od ZUS 1000zł, a faktycznie po rozliczeniu konta okazuje się, że to my musimy dopłacić na FP 30zł.
Wynika to z wielu korekt w 2013 roku i ZUS naliczył sobie odsetki, a moja poprzedniczka widocznie nie...
Chciałabym wpłacić to 30 zł, żeby mnie ZUS nie nękał.
Tylko muszę zrobić jakiś przypis do tej wpłaty...
No i powinnam chyba przenieść tą należność wrzucić w koszty albo do przedawnionych???
aso


Napisano: 12 lip 2016, 8:55

Jeżeli masz należność od ZUS to znaczy, że były korekty dotyczące nadpłaty. Jeśli robi się takie korekty należy ZUS poinformować i w bieżącej deklaracji potrącić sobie taką należnośc, a w księgach rozliczyć między rozrachunkami. Jesli masz do zapłaty FP to musi to wynikać z bieżącego DRA i to DRA należy przypisac całe a nie tylko FP. Uważaj na te wrzucanie w przedawnione, najpierw sprawdź kiedy się przedawniają.
Beata1

Napisano: 12 lip 2016, 9:55

Czyli, myślisz, że mogłabym robiąc przypis za bieżący ZUS doliczyć to 30 zł i zapłacić z bieżącymi składkami?
aso



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x