W zwiazku z działaniem systemu dla osób poszkodowanych w wyniku przemocy rodzą się następujace pytania:
1) Kwestia powołania grup roboczych - ustawowoą zasadą jest że powołuje go ZI, ale on się zbiera min. raz na kwartał a czasami należy działać już i teraz bo sytuacja wymaga nagłego działania; co robić wtedy??
Mam pomysł zeby robić to w trybie wyjątkowym tzn w uchwale o powołaniu ZI zastosowac następujący zapis:
§ 25. 1.Zespół Interdyscyplinarny w drodze uchwały może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
2. W trybie wyjątkowym w przypadkach nie cierpiących zwłoki decyzję o utworzeniu grupy roboczej podejmuje Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego lub w przypadku jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego. Decyzja ta podlega zatwierdzeniu w drodze uchwały na najbliższym posiedzeniu Zespołu Interdyscyplinarnego.
3. Decyzja Przewodniczącego lub Zastępcy o powołaniu grupy roboczej w trybie określonym w § 25 ust. 2, wymaga kontrasygnaty innego członka Zespołu Interdyscyplinarnego, będącego przedstawicielem innej instytucji niż Przewodniczący lub Zastępca.
4. W przypadku stwierdzenia niezasadności powołania grypy roboczej w trybie wyjątkowym Zespół Interdyscyplinarny, na najbliższym posiedzeniu, w drodze uchwały wygasza istnienie tak powołanej grupy roboczej.
2) Czy uchwała dotycząca powołania ZI powinna być ogłoszona w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym ?? Kwestia czy rozwiązania w zakresie ZI są prawem powszechnie obowiązującym na terenie danej gminy, czy też regulaminem działania ZI.
Proponuję aby w ramach tego postu rozpocząć kwestię rozwiązań lub dobrych praktyk w zakresie systemu pomocy osobom poszkodowanym w wyniku przemocy.