Witam, mam pytanie do pracowników socjalnych zatrudnionych w Środowiskowych Domach Samopomocy. Będziecie robić wywiady po wejściu nowego rozporządzenia?
Witam, na pewno nie podpowiem bo nie jestem całkowicie w temacie. Mam jednak podobne pytanie może ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Śds wysyła do PCPR wniosek o wydanie decyzji przedłużającej dla uczestnika np. na 2 lata. Moje pytanie: Jakie dokumenty sporządzamy: wniosek, wywiad, pismo...?
Pracownik socjalny środowiskowego domu samopomocy, nie działającego na zlecenie zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy z 12.03.2004 r. o pomocy społeczne może przeprowadzać wyłącznie aktualizacje rodzinnego wywiadu środowiskowego i przekazywać je w ramach toczącego się postępowania administracyjnego.
W myśl § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego (Dz.U. z 2021 r. poz. 893) w przypadku, gdy osoba, u której ma być przeprowadzona aktualizacja wywiadu, przebywa w ośrodku wsparcia, o którym mowa w art. 51 u.p.s., wywiad może przeprowadzić pracownik socjalny tego ośrodka, wypełniając część IV kwestionariusza wywiadu. Ośrodkiem wsparcia, o którym mowa, a którego pracownik socjalny kompetentny jest przeprowadzać aktualizację wywiadu, jest środowiskowy dom samopomocy (art. 51 u.p.s. w związku z art. 51a ust. 1 u.p.s.).
Wyjątkiem jest śds prowadzony na zlecenie, wtedy nie może obejmować świadczeń w postaci przeprowadzania wywiadów. ( art. 25 ust. 2)