A w jaki sposób sprawdzacie stan środków na danym rozdziale czy nie ma niedoboru finansowego? Macie podział konta 130 czy 223 ? Jestem nowa, przeszłam z innego działu do księgowości i mam trochę inaczej w porównaniu w innymi jak widzę i chyba nie za bardzo dobrze.
W każdej klasyfikacji na paragrafach mam założony plan i realizuję go do końca roku.... jeżeli widzę, że zaplanowane kwoty kurczą się, to zwracam się z pismem o zwiększenie planu lub przenoszę z innego paragrafu, o ile gdzieś mam oszczędności
U mnie oczywiście również z klasyfikacją budżetową bo jak inaczej zapanować gdzie i ile pieniędzy zostaje i brakuje?
130/85219 - 223/85219 i wszystko widać
cus_2024 pisze:U mnie oczywiście również z klasyfikacją budżetową bo jak inaczej zapanować gdzie i ile pieniędzy zostaje i brakuje?
130/85219 - 223/85219 i wszystko widać
A jak masz podział 130/85219 i 223/85219 na zlecone i własne?
My księgujemy bez klasyfikacji. W planie kont mam analitykę z podziałem na własne i zlecone.
np. 85216 dotacja 2030 księguję 130-1-2/223-1-2-16 i to jest dotacja 2030
85502 dotacja 2010 księguję 130-1-2/223-1-3-12 i to jest dotacja 2010
JA księguję w ten sposób:
wpływ środków np na zasiłki stałe 130 - rachunek bankowy bez klasyfikacji i 223/852/85216/2030
Naliczenie zasiłków stałych do wypłaty : koszty z klasyfikacją 410/852/85216/3110 z kontem 240 (pozostałe rozrachunki - zasiłki stałe ) bez klasyfikacji.
Wydatki 240 (pozostałe rozrachunki - zasiłki stałe) bez klasyfikacji i 130/852/85216/3110 .
Nie ma możliwości żeby nie zapanować nad wydatkami.
Pozdrawiam