Witam, może ktoś miał podobną sytuację i mogłabym poprosić o podpowiedź: nasz ośrodek realizuje projekt door-to-door z PFRON - niestety w związku z tym iż do końca okresu rozliczeniowego(listopad 2022r.) nie udało się nam wydatkować 60% puli pieniędzy z dofinansowania to w 2022 roku w grudniu nie otrzymaliśmy kolejnej transzy z dofinansowania. Wydatki dotyczące wynagrodzeń kadry z projektu w większości poniesione zostały ze środków własnych. Obecnie złożyliśmy wniosek i po jego zatwierdzeniu otrzymamy pulę pieniędzy w 2023 roku - które dotyczą refundacji z 2022 roku.
Środki własne wydatkowaliśmy z rachunku głównego rozdział 85219 z paragrafów wydatkowych bieżących. Środki finansowe z PFRON wydatkowaliśmy z rachunku projektowego rozdział 85395. Gdybyśmy w 2022 roku kalendarzowym otrzymali fizycznie pieniądze zrefundowalibyśmy sobie wydatki (oczywiście w ramach budżetu projektu), Nie wiem jak potraktować te pieniądze gdy wpłyną do naszej Gminy w roku 2023, my mamy nowe plany budżetowe na 2023 rok – w rozdziale 85395 zgodne z budżetem projektu na 2023 rok. Nasza Opiekun projektu w tej kwestii nic nie może podpowiedzieć. Gmina dawała pieniądze własne na realizację projektu a teraz dostanie z pfron pule dotyczącą 85395 ,nie wiemy jak potraktować te środki otrzymane w roku następnym.
Będę naprawdę ogromnie wdzięczna za podpowiedź.