Witam!
Jestem na tym forum, ponieważ mimo poszukiwań w internecie i wizyty w MOPS nie uzyskałem wystarczających informacji, bądź są one sprzeczne, więc pytanie do osoby doświadczonej i oczytanej w przepisach. Sytuacja ma się następująco:
Jestem studentem, mam 21 lat, studiuję dziennie. Od zawsze byłem pracowity, odkąd tylko skończyłem 18 lat pracowałem na umowę zlecenie, aby być jak najbardziej samodzielny finansowo.
Z tego powodu rodzice już w poprzednich latach zgłosili, że jestem samodzielny finansowo, abym nie zawyżał dochodów gospodarstwa domowego. I tutaj pierwsze pytanie, czy mogę ponownie dołączyć do gospodarstwa domowego? Rodzice złożyli już wniosek o świadczenia rodzinne z dochodem liczonym na 3osoby.
1.Chciałbym na studiach złożyć wniosek o stypendium socjalne i wtedy doliczając rodziców i brata nasze gospodarstwo domowe liczyło by 4osoby czyli mamy sprzeczność z wnioskiem rodziców, co w takiej sytuacji?
2.Czy ubiegając się o świadczenia rodzinne przez moich rodziców można odliczyć od dochodu składki na ubezpieczenie społeczne (KRUS) Rodzice mają małe gospodarstwo rolne i składki co kwartał wynoszą ponad 800zł na dwie osoby.
3. Tata złożył wcześniej wniosek o świadczenia rodzinne i na nakazach płatniczych o hektarach przeliczeniowych była doliczona jakaś dzierżawa, i wychodziło jakieś 6,8 ha, zaś jak brał zaświadczenie z gminy widnieje tam inna informacja, że posiada niecałem 6ha przeliczeniowych, czy można to uwzględnić od nowa? Bo informację są sprzeczne, Pani z MOPS szybko spławiła tatę mówiąc, że będzie to możliwe dopiero w przyszłym roku jak już pokazał inny. (Wtedy dochód by nie przekroczył progu)
4. Mam zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodach i widnieje tam "dochód uzyskany wyniósł" oraz "należny podatek wyniósł" Przykładowo jeżeli dochód wyniósł 14 000zł a należny podatek 2 5000zł, to czy do obliczania dochodu odejmuje się podatek? Tzn np. od 14 000zł - 2 5000zł?