Pan złożył wniosek o świadczenie pielęgnacyjne na ojca . dodam , że pracuje ( nie chce się zwolnić). Wydaliśmy decyzje odmawiającą , złożył odwołanie do SKO. SKO dało do ponownego rozpatrzenia i uchyliło nam "Naszą " decyzję z adnotacją ,iż nie zostało wysłane pismo do w/w , o dostarczenie świadectwa pracy z tytułu ubiegania się o świadczenie . Wysłaliśmy pismo do petenta i po 4 dniach dniach dostarczył świadectwo pracy. Co dalej , czy po uchyleniu decyzji przez SKO Pan dodatkowo musi złożyć wniosek i znowu odmowa , odwołanie i SKO czy wysyłam ponownie z pismem do SKO skoro oni nam uchylili decyzję naszą ? Jestem początkująca w świadczeniach .
Hej. Rozpatrujesz sprawę "na nowo" po dostarczeniu świadectwa pracy, jeśli się nie należy dajesz odmowę - osoba się odwołuje, sprawa ląduje w SKO i czekasz na rozstrzygnięcie
Drugiego wniosku już osoba nie wypełnia, bazujesz na tym pierwszym... u mnie do postępowania nie przeprowadza się wywiadu, czasem SKO występuje z pismem aby takowy przeprowadzić i dosłać, ale wiem że inne ośrodki robią wywiad na etapie postępowania
U nas jest przeprowadzany bardzo szczegółowy wywiad. Tak chciało SKO i teraz zaraz po złożeniu wniosku występuję do OPS o przeprowadzenie wywiadu środowiskowego. Dodatkowo oświadczenie czy pobiera dopłaty w ARiMR, wniosek o udostępnienie danych do ZUS, KRUS czy podlega/podlegał ubezpieczeniu społecznemu, jeśli tak to w jakich okresach, czy posiada orzeczenie o niezdolności do pracy bądź samodzielnej egzystencji wydane przez lekarza orzecznika, czy posiada prawo do renty/emerytury. SKO się upominało więc teraz na samym początku przeprowadzam dokładne dochodzenie. Poza tym raz Pan stwierdził, że orzeczenia takowego nie posiada, a okazało się, że jednak jest inaczej. Myślę, że zapomniał o tym, ale ja sama jestem już wyczulona.