wyrok Sądu Okręgowego w Ostrołęce z dnia 29 czerwca 2015 r. (III Ua 9/15), w którym Sąd stwierdził, że „wykonywanie zadań członka komisji wyborczej nie może być w żaden sposób utożsamiane z zarobkowaniem. Funkcja ta ma charakter działalności społecznej, obywatelskiej wykonywanej dla dobra społeczności lokalnej, wyborców organów władz jednostek samorządu terytorialnego. Aktywność członka Komisji Wyborczej nie może być w jakikolwiek sposób uznana jako praca. Ma ona charakter ekwiwalentu za koszty dojazdu na czynności związane z przeprowadzaniem głosowania i ustalaniem jego wyników, koszty utraconego zarobku, straconego czasu. Nie ma ona jednakże wartości wymiernej w odniesieniu do wykonywanych przez taką osobę czynności. Dieta ta stanowi jedynie swoistą formę rekompensaty kosztów, jakie często może ponieść członek Komisji Wyborczej, aby wypełnić ciążące na nim zadania, obowiązki”.
Ponadto zgodnie z Kodeksem Wyborczym z dnia 5 stycznia 2011 r. (art. 154) dieta stanowi wynagrodzenie za pracę w komisji w dniu wyborów, za prace przygotowawcze do przeprowadzenia wyborów oraz pokrywa koszty poniesione w związku z wydatkami na przejazdy związane z udziałem w szkoleniach, posiedzeniach i pracach komisji. Diety oraz zwrot kosztów podróży i noclegów przysługujące członkom komisji wyborczych nie podlegają opodatkowaniu (art. 21 ust.1 pkt 17 ustawy z 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych).
znalazłam coś takiego
