
Otóż Pani ma ustalone nienależnie pobrane świadczenia, zasiłku rodzinnego oraz 500+, w formie spłaty, ponieważ nie ma bieżąco przyznanych świadczeń. Wysyłałam decyzje oczywiście, Pani się nie zjawiała, więc podjęłam działania informacyjne (zgodnie z Rozporządzeniem MF). Pomogło, bo Pani przyszła i wpłaciła znaczną kwotę. Zostało jednak do spłaty jeszcze trochę. Ustaliliśmy, że będzie zwracała należność w formie rat od lipca (ostatnia wizyta u nas) co miesiąc . Od lipca nic nie wpłynęło na konto, Pani nie przyszła w sprawie wyjaśnienia, dlatego wysłałam kolejną informację 14 listopada i wyznaczyliśmy jej termin spłaty do końca grudnia. Wiem, że termin jeszcze nie minął ale nie ma kontaktu z Panią, dlatego myślę, że nie wpłaci tych pieniędzy i uchyla się od tego.
Teraz moje pytanie : Czy mogę teraz wysłać jej upomnienie ? W Rozporządzeniu jest mowa o tym, że mogę wysłać upomnienie, jeżeli zachodzi podejrzenie, że Pani nie wykona obowiązku dobrowolnie. Czy w takim razie wysyłać upomnienie ? Czy ktoś posiada wzór takiego upomnienia?