Witam
kto podpisuje wszystkie dokumenty księgowa jak główny księgowy jest na urlopie
czy jest potrzebne zarządzenie w sprawie zastępstwa w tym czasie głównego księgowego
Osoba, która z zakresie czynności ma "zastępstwo głównego księgowego". Wtedy podpisuje dokumenty poprzedzając podpis skrótem "wz.". Zarządzenia nie potrzeba.
Kierownik powinien wydać takie upoważnienie. Napiszcie sobie coś w stylu "niniejszym upoważniam Panią ......... do wykonywania czynności należących do zakresu obowiązków głównego księgowego w przypadku jego nieobecności. Upoważnienie wchodzi w życie od ..... do ......". Ewentualnie zastrzeżcie sobie, że niektórych rzeczy ta osoba nie może, np. coś w stylu: "Upoważnienie nie obejmuje podpisywania sprawozdań budżetowych". Najlepiej wziąć zakres obowiązków głównego księgowego i przeanalizować co ma być objęte upoważnieniem, a co nie.
MUSI być osoba wyznaczona do zastępstwa kierownika- kierownik to człowiek, któremu nalezy sie urlop, zwolnienie lekarskie i w tej sytuacji nie może być przestoju. Najczęściej kierownika zastępuje ta sama osoba, która jest upoważniona przez niego do podpisywania przelewów podczas nieobecności Kierownika.