wdrożenie 500+ - Księgowość

  
Strona 5 z 6    [ Posty: 52 ]

Napisano: 26 lut 2016, 9:50

a co masz napisane w polityce rachunkowości?
wg mojej szafa o wartości powyżej 3500 zł jest podstawowym środkiem trwałym płaconym z paragrafu 6060 i amortyzowana stopniowo.
może zróbcie 2 szafy
Miłka


Napisano: 26 lut 2016, 11:11

W polityce mam że na koncie 013 ujmuje się następujące środki trwałe
1. bez względu na wartość początkową jeśli stanowią:
-....
- meble i dywany
2. o wartości początkowej nie wyższej od 3.500
§6 ust 3 pkt 4 rozporządzenia w sprawie zasad rach
Marysia73

Napisano: 26 lut 2016, 14:01

w mazowieckim tabelka: planowane wydatki inwestycyjne:
rodzaj sprzętu, ilośc, cena oraz liczba etatów do realizacji zadania.
1/Jeśli zadanie będzie realizowane prze kilka osób jak wyliczyć etat( dodatki specjalne dla pracowników)?
2/ Czy można kupować pow.3500 zł ?
To tabelka do zasadności zakupu sprzętu dla osób realizujących, żeby nie kupić przypadkiem 3 komputerów dla jednego etatu
eco

Napisano: 26 lut 2016, 14:05

poczytaj opis do paragrafu 614.
jeżeli coś kosztuje ponad 3500 zł to ma być sfinansowane z par 606
Miłka

Napisano: 26 lut 2016, 14:33

"Zakupy te odnoszą się do środków
trwałych niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość
początkowa jest wyższa od kwoty określonej w art. 16f ustawy z dnia 15 lutego
1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a odpisy amortyzacyjne
od tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo"


Skończę jednak na dwóch mniejszych szafach....
Marysia73

Napisano: 29 lut 2016, 14:11

mam pytanie, do kiedy trzeba wydać te środki na wyposażenie biur? czy musimy przed rozpoczęciem wdrożenia ustawy 500+?
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 29 lut 2016, 14:13

no właśnie...też mnie to dręczy...czy zna może ktoś odpowiedź na to pytanie? ;)
Saren

Napisano: 29 lut 2016, 14:22

dodzwoniłam się w końcu do UW. Nie musimy ich wydawać do kwietnia.
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 29 lut 2016, 15:45

https://bip.kielce.rio.gov.pl/temp/zdjec ... 719-09.pdf

znalazłam stara interpratację RIO dotyczącą mebli powyżej 3.500zł.

Inne żródła podają :

Meble nie tylko wtedy, kiedy są pierwszym wyposażeniem kwalifikuje się do wydatków inwestycyjnych, oto odpowiedź w RB:

"Jesteśmy jednostką państwową. Planujemy złożyć zamówienie na wykonanie mebli o wartości przekraczającej 3500 zł. Czy zakup ten może być dokonany z wydatków bieżących (§ 4300), czy należy go potraktować jako inwestycje (§ 6060)?

Środki trwałe to rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby jednostki (art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości). Z tej definicji wynika, że jednym z kryteriów pozwalającym przypisać wydatek do wydatków majątkowych (a więc związanych z zakupem środka trwałego) jest jego okres użyteczności. Z kolei zakupiony środek uznaje się za środek trwały, jeżeli jego wartość początkowa wynosi lub przekracza 3500 zł (art. 16d ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych). Stąd, w opisanym w pytaniu przypadku ponoszony wydatek powinien być zaplanowany i dokonany z wydatków inwestycyjnych, gdyż spełnia oba z dwóch wymienionych kryteriów (okres użyteczności i wartość początkowa).

Należy podkreślić, że meble, bez względu na ich wartość, ujmuje się na koncie 013 „Pozostałe środki trwałe” i umarza jednorazowo w miesiącu oddania do używania."
Marysia73

Napisano: 01 mar 2016, 12:34

A może ktoś kupuje z tych środków komputer?
Zastanawiam się, czy (żeby nie "pchać się" w inwestycje) nie zaksięgować zakupu komputera + oprogramowanie (3400 zł) w jednej pozycji i monitora (500zł) w drugiej pozycji.
Bo chyba nie da rady kupić całego zestawu do 3500 zł?
aso



  
Strona 5 z 6    [ Posty: 52 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x