wezwanie - Świadczenie Wychowawcze (500+)

Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 10 lis 2016, 12:37

Musze wezwać klientkę do dostarczenia zaświadczenia o dochodzie uzyskanym...podstawa to na pewno art. 20 ustawy o pomocy... ale nigdzie w ustawie nie znalazłam ile dni dać klientowi? oraz czy mogę dać rygor wstrzymania wypłaty? Miał ktoś już taki przypadek? Podpowiedzcie? Jestem zielona w temacie
Art. 20. 1. W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do świadczenia wychowawczego osoba
otrzymująca świadczenie wychowawcze jest obowiązana do niezwłocznego powiadomienia o tym organu właściwego
wypłacającego to świadczenie.
2. Osoby otrzymujące świadczenie wychowawcze, instytucje publiczne i organizacje pozarządowe są obowiązane do
udzielania, na żądanie organu właściwego lub marszałka województwa, wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności
mających wpływ na prawo do świadczenia wychowawczego.
Kasia123458

Napisano: 10 lis 2016, 12:51

Na forum znalazłam takie coś:

Kierownik .................... działając na podstawie art. 50 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.) oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz.U. z 2016 r., poz. 195) wzywa Pana/Panią do osobistego stawienia się w tutejszym Ośrodku w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma w celu złożenia wyjaśnień oraz informacji co do okoliczności mających wpływ na prawo do pobierania przez Panią/Pana ................ świadczenia wychowawczego w tutejszym ośrodku.

A Pani zgłosiła wcześniej że uzyskała dochód?
********** :-)

Napisano: 10 lis 2016, 13:17

Czyli faktycznie bez żadnego rygoru...Ogólnie przyniosła umowę o pracę...miała przynieść dochód uzyskany ale nie przyniosła...dobrowolnie... :)dzięki...zastanawiam się tylko co zrobić jak nie zareaguje na wezwanie
Kasia123458

Napisano: 10 lis 2016, 13:21

Jest jeszcze art. 23 ust.2 i ust.6 ale nie wiem czy dobrze myślę.
********** :-)