Dotyczy KPA ale uważam ma zastosowanie i do naszej ustawy. Gdzieś też kiedyś czytałem podobny wyrok wprost do naszych przepisów.
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/012CFDD846
Z punktu widzenia materii niniejszej sprawy należy natomiast stwierdzić, że uzupełnienie braków formalnych podania z uchybieniem 7 dniowego terminu nie pozwala organowi administracji publicznej na zastosowanie art. 64 § 2 k.p.a., gdyż rygor zawarty w tym przepisie odnosi się wyłącznie do nieusunięcia braków pisma, a nie do ich usunięcia z uchybieniem terminu (por. wyroki: NSA z 11.03.2011 r., sygn. akt II GSK 337/10, z 22.02.2012r., sygn. akt II GSK 3/11, WSA w G. z 26.08.2009 r., sygn. akt II SAB/Gl 51/08 z glosą W. Tarasa, OSP 2011, nr 3, poz. 26).
W przypadku gdy strona usunęła brak formalny po terminie określonym w art. 64 § 2 k.p.a.,
lecz przed wysłaniem przez organ administracji publicznej pisma informującego o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania, stosowanie powołanego przepisu nie jest dozwolone.