nie, u nas składa 3 stycznia to piszemy ze na razie nie możemy rozp. bo brak środków
tylko jest pytanie czy tak można? jeśli weźmiemy pod uwagę interpretacje przepisów
Art. 35.§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 4. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Na moje rozumowanie to nie jestesmy w stanie rozpatrzec wniosku w terminie 30 dni (ani pozytywnie ani negatywnie) nie z naszej winy, wiec sprawa zostaje wstrzymana. a my informacje na ten temat wysylamy w terminie 30 dni
Art. 36. § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 lub w przepisach szczególnych organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu.
wiec mysle ze wysylanie informacji ze na dzien dzisiejszy nie jest mozliwe rozpatrzenie wniosku jest ok
jeszcze ciekawostka dla was:
... Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że negatywne rozpatrzenie wniosku o udzielenie osobie niepełnosprawnej, bezrobotnej, jednorazowych środków z PFRON na podjęcie działalności gospodarczej, na podstawie art. 12a ustawy o rehabilitacji, w trybie przewidzianym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007 r., następuje w formie decyzji administracyjnej.
Tak słyszałam o tym. Chociaż wystawiając zwykłe pismo dajemy stronie możliwość złożenia zażalenia do SKO. SA w Gliwicach rozpatrywał 17.01.2013 też jakąś sprawę dot. dof. ze środków PFRON ale nie ma jeszcze uzasadnienia wyroku.
To w sumie nie wiadomo. Nie wyobrażam sobie jakbyśmy mieli rozpatrywać negatywnie z powodu braku środków, a potem tym ludziom kazać jeszcze raz składać papiery. Szczególnie na turnusy - przy pierwszym razie już nie raz są kłopoty a co dopiero drugi raz... Może ktoś jeszcze coś wymyśli.
Miałam w ubiegłym roku kontrolę z pfron. 4 osoby przez 5 dni przeglądały każdy papier ( zadania pfron wykonuje 2 pracowników) i dopóki nie mamy planu finansowego zatwierdzonego przez RP też informujemy ludzi, że ich sprawa będzie rozpatrzona po uchwaleniu planu finansowego na dany rok. Nie mieli żadnych zastrzeżeń. A pytanie o wydawanie decyzji wprost wyśmiali oni czytają ustawę i rozporządzenie literalnie a tam nic nie ma o decyzji.
Ja tez mialam kontrole z PFRON 2 lata temu i tez nie mieli zastrzezen do wydawanych pism o braku srodkow finansowych. Wnioski lezaly i czekaly do czasu az mielismy kase i tyle. To jest chyba logiczne ze tak to bedzie praktykowane a nie inaczej. Co niektorzy tutaj to sobie sami problemy wymyslaja.