wniosek przez epuap - Dodatek osłonowy / bon energetyczny / inne dodatki "paliwowe"

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 26 sty 2024, 11:37

Witam , wniosek o dodatek osłonowy przesłany przez epuap , czy wniosek musi być podpisany elektronicznie? Z tego co pamiętam nie może to być skan wniosku. Upewnijcie mnie proszę.
ewka78
Referent
Posty: 202
Od: 05 sie 2020, 12:11
Zajmuję się: PS


Napisano: 26 sty 2024, 11:52

U nas właśnie też wpłynął wniosek podpisany ręcznie tylko przez epuap w formie skanów jpeg. każdej strony. (brak elektronicznego podpisu załączników przez profil zaufany)
Xenon
Praktykant
Posty: 5
Od: 19 sty 2024, 13:06
Zajmuję się: DO

Napisano: 26 sty 2024, 12:02

Praktyki są różne, były też w tej kwestii wyjaśnienia w ub. roku - skoro pismo przewodnie podpisane to uznajemy, że sam wniosek też jest podpisany.
U nas przyjęto, że skoro w ustawie mowa o podpisanym wniosku, to podpisem opatrzony musi być także sam wniosek, a nie pismo przewodnie.
ss
Starszy referent
Posty: 649
Od: 06 sty 2010, 9:43
Zajmuję się:

Napisano: 26 sty 2024, 12:11

U nas też tak było że miał być podpisany wniosek (ale pewności brak)

• Jak w 2024 r. złożyć wniosek o dodatek osłonowy przy użyciu ePUAP i profilu zaufanego? Wzór wniosku
Wskazówki: Co musisz zrobić, aby podpisać podpisem zaufanym dokument PDF, który nie ma podpisu (gov.pl):
1. Przygotuj dokument PDF (plik), który chcesz podpisać.
2. Kliknij przycisk Podpisz lub sprawdź dokument PDF.
3. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij Wybierz dokument z dysku albo przeciągnij plik myszką.
4. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk Podpisz.
5. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
6. Kliknij Podpisz podpisem zaufanym i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
7. Wskaż miejsce, w którym chcesz przystawić stempel (to jest graficzne odwzorowanie twojego podpisu).
8. System wygeneruje nowy plik PDF, w którym zawarty będzie twój podpis.
9. Kliknij Pobierz, aby zapisać podpisany dokument PDF na dysku lokalnym.

*Ilona
Starszy referent
Posty: 842
Od: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...

Napisano: 26 sty 2024, 12:15

Teraz ponoć wymagane są dwa podpisy elektroniczne, wniosek (1 załącznik pdf) i pismo przewodnie. Nie wiem co robić w przypadku przesłanych skanów w 11-stu załącznikach...
Xenon
Praktykant
Posty: 5
Od: 19 sty 2024, 13:06
Zajmuję się: DO

Napisano: 26 sty 2024, 12:50

To jest ze strony ministerstwa - Poradnik dla samorządowców dotyczący wypłaty dodatku osłonowego (aktualny, ze stycznia)

Sposób składania wniosku o wypłatę dodatku osłonowego
Zgodnie z art. 1 ust. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym, wniosek o wypłatę dodatku osłonowego składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), czyli opatrując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając go z wykorzystaniem profilu zaufanego.
*Ilona
Starszy referent
Posty: 842
Od: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...

Napisano: 26 sty 2024, 15:11

Dzięki bardzo.
ewka78
Referent
Posty: 202
Od: 05 sie 2020, 12:11
Zajmuję się: PS



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x