Klient przysła nam prosbe o wstrzymanie zasiłku pielęgnacyjnego nie podając powodu.
Czy mogę potraktowac to jako uchylenie ?
Brak jest jakiegokolwiek kontakt z klientem.
Przypuszczam, że miezszka w Irlandi bo pismo jest własnie z tamtąd
Możesz to podanie potraktować jako jego prośbę - i zgodnie z 155 kpa zmienić decyzje w ten sposób, że uchylasz prawo do ZP.- przecież każdy zawsze ma prawo nie chcieć ZP
Lub inny sposób:
1) wszczynasz postępowanie na jego wniosek
2) wzywasz go o złożenie wyjaśnień- nie składa ich bo go tu np. nie ma
3)wstrzymujesz bo nie złożył wyjaśnień ,
LUB
1) wszczynasz postępowanie na jego wniosek
2) wzywasz go o złożenie wyjaśnień- on je składa ( np. przekazuje Ci oświadczenie o tym, że przebywa poza granicami RP)
3) przekazujesz wniosek do Marszałka Województwa, żeby stwierdził czy w sprawie ZP jest koordynacja - jednocześnie informujesz, że wstrzymujesz wypłatę.
4) zawieszasz postępowanie do czasu gdy Marszałek odpowie
5) Jak odpowie, że jest koordynacja odwieszasz postępowanie
6) uchylasz decyzję
Jak można robić coś takiego:
4) zawieszasz postępowanie do czasu gdy Marszałek odpowie
Kompletnie brak podstaw prawnych do tego.
Nie możesz wstrzymać na prośbę bo czegoś takiego nie przewiduje ustawa.
Możesz próbować wzywać klienta w sprawie niejasnego podania, ale tylko pod groźbą umorzenia postępowania a nie wstrzymania wypłaty
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare