wszczęcie postępowania - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Napisano: 12 paź 2021, 10:44

mam prośbę czy mogę otrzymać wzór wszczęcia postępowania?
milena9204
Stażysta
Posty: 150
Od: 20 lip 2021, 13:04
Zajmuję się: dodatek mieszkaniowy i dodatek energetyczny


Napisano: 12 paź 2021, 10:52

równiez bym prosiła :)
Ani
Referent
Posty: 245
Od: 03 sie 2017, 7:47
Zajmuję się: Kdr

Napisano: 12 paź 2021, 11:00

wzór zalezy od tego z jakiego powodu to wszczęcie...
bo jeśli osoba składa wniosek to następuje wszczęcie na jej wniosek i pisma nie piszemy.
Maxima
VIP
Posty: 2980
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 12 paź 2021, 11:04

wzrór na wszczęcie postępowania w związku z zaległościami
milena9204
Stażysta
Posty: 150
Od: 20 lip 2021, 13:04
Zajmuję się: dodatek mieszkaniowy i dodatek energetyczny

Napisano: 12 paź 2021, 11:18

..... informuje, że pismem z dnia ..... zarządca lokalu zgłosił, że nie uregulował Pan należności za zajmowany lokal za okres dwóch ostatnich miesięcy, tj. za ......
Działając na podstawie art. 61 § 1 i § 4 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Ośrodek zawiadamia Pana o wszczęciu postępowania administracyjnego.

Z uwagi na przysługujące prawo do wypowiedzenia się w sprawie, w myśl art. 10 § 1 kpa prosimy o stawienie się terminie 7 dni od otrzymania niniejszego wezwania celem wyjaśnienia sprawy zaległych zobowiązań, które powstały w okresie obowiązywania decyzji z dnia ..... nr ..... przyznającej dodatek mieszkaniowy.
W przypadku uregulowania zaległości prosimy o dostarczenie zaświadczenia wydanego przez zarządcę lokalu.

Informujemy, że zgodnie z art. 7 ust. 11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych w przypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy, nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal mieszkalny, wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze decyzji administracyjnej, do czasu uregulowania zaległości.
Jeśli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji wstrzymującej, decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasa. W przypadku uregulowania należności w terminie 3 miesięcy wypłaca się dodatek mieszkaniowy za okres, w którym wypłata była wstrzymana.

Ośrodek informuje również, zgodnie z art. 73 § 1 kpa przysługuje Panu prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii i odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
Maxima
VIP
Posty: 2980
Od: 14 kwie 2017, 9:34
Zajmuję się: DM DE

Napisano: 05 wrz 2023, 13:04

A wzór wszczęcia postępowania w przypadku utraty tytułu prawnego do lokalu? Przychodzi osoba tłumaczy nam co było przyczyną tego i co dalej? Pytam bo nie miałem wcześniej takiej sytuacji odnośnie utraty tytułu podczas trwania DM.
Blue
Stażysta
Posty: 74
Od: 12 lut 2021, 15:03
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 05 wrz 2023, 13:10

Blue pisze:
05 wrz 2023, 13:04
A wzór wszczęcia postępowania w przypadku utraty tytułu prawnego do lokalu? Przychodzi osoba tłumaczy nam co było przyczyną tego i co dalej? Pytam bo nie miałem wcześniej takiej sytuacji odnośnie utraty tytułu podczas trwania DM.
jak osoba utraciła tytuł prawny...a z jakiego powodu?
jeżeli utraciła to należy dodatek wygasić chyba ...bo żeby mieć dodatek trzeba mieć tytuł prawny do lokalu :)
ja bym pismo jakieś wysłała do zarządcy z pytaniem o tytuł prawny...i wtedy miała sytuację jasną
:-)
VIP
Posty: 3458
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 05 wrz 2023, 13:59

Była podpisana umowa najmu z TBS-em na czas określony i wnioskodawca nie dopilnował terminu przedłużenia umowy. Został aktualnie bez tytułu prawnego. Informację mam od pracownika socjalnego, bo do chwili obecnej zarządca o tej sytuacji nie poinformował.
Blue
Stażysta
Posty: 74
Od: 12 lut 2021, 15:03
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 05 wrz 2023, 14:23

Blue pisze:
05 wrz 2023, 13:59
Była podpisana umowa najmu z TBS-em na czas określony i wnioskodawca nie dopilnował terminu przedłużenia umowy. Został aktualnie bez tytułu prawnego. Informację mam od pracownika socjalnego, bo do chwili obecnej zarządca o tej sytuacji nie poinformował.
i tak warto mieć pismo od zarządcy ...wtedy będzie wiadomo na 100 % jaka jest sytuacja...albo zadzwoń ...może juz sprawa się wyjaśniła i tytuł prawny będzie :roll:
informację od pracownika socjalnego też masz nieoficjalną...a to zarządca potwierdza tytuł prawny na wniosku więc ja bym na początku zadzwoniła...a jeżeli nie ma tytułu to niech pismo napiszą ...
:-)
VIP
Posty: 3458
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 05 wrz 2023, 15:11

Już to uczyniłem, jutro zarządca podeśle pismo z potwierdzeniem braku tytułu prawnego. Wtedy uchylę decyzję od września i będę wszczynał postępowanie. Tylko co dalej? Przyjdzie wyjaśnić mi petent i domyślam się, że będzie się tłumaczył że to wina zarządcy. Trzeba będzie sporządzić pismo o zwrot nienależnie pobranej kwocie DM? Jakieś odsetki dodatkowo?
Blue
Stażysta
Posty: 74
Od: 12 lut 2021, 15:03
Zajmuję się: DM, DE


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x