Wszczęcie + wywiad czy tylko wszczęcie? - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]

Napisano: 08 sie 2022, 14:36

Klient pobierający zasiłek okresowy z powodu bezrobocia zostaje wyrejestrowany z Urzędu Pracy.
Jest to osoba z którą trudno się współpracuje - nie odbiera tel. itp.
Robimy wszczęcie postępowania w sprawie decyzji dot. z. okresowego.
Czy jednocześnie wzywamy do umożliwienia przeprowadzenia wywiadu? (w końcu to zmiana sytuacji)
Xman
Starszy referent
Posty: 777
Od: 14 gru 2017, 18:33
Zajmuję się: pomoc społeczna


Napisano: 09 sie 2022, 8:13

na to wygląda, że nie trzeba wywiadu, aczkolwiek my "nie tykamy" takich spraw. Na dzień wywiadu był bezrobotny i póki trwa decyzja nie sprawdzamy, czy ktoś dalej jest bezrobotnym. Okresówki przyznajemy na max 3 m-ce, aczkolwiek przeważnie na 2.
Ab alio expectes, alteri quod feceris
malinkka
Referent
Posty: 332
Od: 28 gru 2018, 10:20
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 sie 2022, 8:23

My przyznajemy na 6m - ale co miesiąc weryfikujemy czy jest zarejestrowany, mamy dostęp do danych Urzędu. Wyrejestrują kogoś np 5 lipca = liczymy zasiłek na dni.
Oczywiście wszczynamy postępowanie w tym celu, i tu zastanawiam się czy przy tym musi być wywiad?
Xman
Starszy referent
Posty: 777
Od: 14 gru 2017, 18:33
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 09 sie 2022, 9:01

Jeżeli zmieniacie tylko przesłankę, to bym zmieniała bez wywiadu.
Jeśli w grę wchodzi uchylenie, to bym zrobiła wywiad, bo pewnie się odwoła a sko lubi mieć szczegółowo wszystko.
Zastanawia mnie, na jakiej podstawie sprawdzacie. U nas każde sprawdzenie w systemie, weryfikacja musi mieć swoją podstawę. Macie to wpisane w kontraktach?
Ab alio expectes, alteri quod feceris
malinkka
Referent
Posty: 332
Od: 28 gru 2018, 10:20
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 sie 2022, 9:16

Mamy dostęp do systemu Urzędu Pracy (SEPI) - pewnie w wyniku jakiejś umowy.
Możemy więc sprawdzać i jeśli widzimy, że ktoś z klientów został wyrejestrowany - również pobierać zaświadczenie (podpis elektroniczny).
Xman
Starszy referent
Posty: 777
Od: 14 gru 2017, 18:33
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 09 sie 2022, 9:42

tak, tez mamy sepi. Chodzi mi o to, że skoro postepowanie zostało zakończone i wydano decyzję, to na jakiej podstawie sprawdzacie klienta po zakończeniu postepowania. Każde sprawdzenie jest odnotowane w systemie, więc trzeba mieć podstawę. No chyba że najpierw wszczynacie postepowanie, bo powzięliście informacje od klienta, ze został wyrejestrowany - wtedy można sprawdzać. Nas cisną, że nie można grzebać w systemach ot tak sobie. No chyba, że takie działanie jest zapisane w kontrakcie.
I tak sobie myślę, że skoro przesłanką do przyznania okresowego było bezrobocie a chcecie ruszać tę sprawę, to trzeba raczej uchylić, zrobić wywiad i poszukać nowej przesłanki.
Ab alio expectes, alteri quod feceris
malinkka
Referent
Posty: 332
Od: 28 gru 2018, 10:20
Zajmuję się: PS

Napisano: 09 sie 2022, 10:07

Ten Pan akurat "był pod wpływem" w trakcie prac społecznie użytecznych.
Xman
Starszy referent
Posty: 777
Od: 14 gru 2017, 18:33
Zajmuję się: pomoc społeczna

Napisano: 09 sie 2022, 12:20

Ale temat interesuje mnie bardziej ze względów technicznych (wszczęcie a wywiad)

Procedura wyglądałby tak:
- wszczęcie postępowania dot. zmiany decyzji
- zmiana decyzji
- wszczęcie postępowania dot. nienależnych świadczeń
- decyzja o nienależnych świadczeniach

Klient może nie wnosić nic do sprawy, może również odnieść się pisemnie.
Jeśli nie będzie chciał (przecież nie musi) wnosić żadnych argumentów - czy wzywać klienta do umożliwienia zrobienia wywiadu?
i jeśli tak - na którym etapie?
Xman
Starszy referent
Posty: 777
Od: 14 gru 2017, 18:33
Zajmuję się: pomoc społeczna



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x