Wszystko o AOON - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]

Napisano: 27 mar 2024, 9:35

Witam. Przystępujemy po raz pierwszy do programu AOON. Mam kilka pytań. Czy dajecie uczestnikom programu informacje o zakwalifikowaniu do Programu, jeśli tak to co zawieracie w tej informacji, czy podpieracie się jakąś podstawa prawną. Proszę o pomoc. Może ktoś ma przykładową taka informację. Z góry dziękuję.
look123
Stażysta
Posty: 65
Od: 14 sty 2019, 12:09
Zajmuję się: PS


Napisano: 27 mar 2024, 15:50

My piszemy pismo o treści "Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w ........... działając zgodnie z §4 ust. 14 Regulaminu rekrutacji i udziału w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla jednostek samorządu terytorialnego – edycja 2024 informuje, że decyzją Komisji Rekrutacyjnej została Pani zakwalifikowana do udziału w Programie w roku bieżącym".
BabaYaga
Praktykant
Posty: 42
Od: 06 cze 2017, 10:57
Zajmuję się: pracownik socjalny

Napisano: 28 mar 2024, 8:43

U nas nie ma komisji rekrutacyjnej, a informacja wygląda tak:

Znak:OPS.512. .2024
miejscowość i data

Pan/i…………………..………………………….
Zam. ……………………..………………………


Informacja o przyznaniu usług asystencji osobistej w ramach Programu
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024
ze środków Funduszu Solidarnościowego

Na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024, z dnia ……………………………. informuję, że zostały Pani/Panu przyznane usługi asystencji osobistej w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024.

Usługi będą świadczone przez Panią/Pana …………………...………..………… zam.……………….……………….od …………...…. 2024r. do ………………… 2024 r. w wymiarze nie większym niż ………… godzin.

W związku z powyższym jest Pan/Pani zobowiązana do potwierdzania zgodności Karty realizacji usług asystencji osobistej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 (załącznik nr 9 do Programu).

Czas trwania usług asystencji osobistej – Usługi asystencji osobistej mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tego samego asystenta maksymalnie do 12 godzin na dobę.
Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.
Do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania.
Pod opieką asystenta w tym samym czasie może pozostawać tylko 1 uczestnik Programu.
W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901), inne usługi finansowane w ramach Funduszu albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w cz.IV ust. 10, finansowane ze środków publicznych.
POUCZENIE:
O wszelkich zmianach mających wpływ na prawo do korzystania z usług asystenta albo na wymiar limitu godzin usług asystencji osobistej (np. utrata statusu osoby z niepełnosprawnością, zmiana stopnia niepełnosprawności, korzystanie w danym roku
kalendarzowym z usług asystencji osobistej finansowanych ze środków z Funduszu w ramach innych programów Ministra dotyczących usług asystencji osobistej) uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w …………………….. nie później niż w ciągu 7 dni od dnia nastąpienia zmiany.
pawel.w
Starszy referent
Posty: 867
Od: 20 mar 2017, 9:22
Zajmuję się: PS/ŚW/ŚR/FA/ itd.

Napisano: 28 mar 2024, 8:44

cd.

Uczestnik Programu za realizację usługi asystencji osobistej w ramach Programu nie ponosi odpłatności.
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w ………………. (pracownik socjalny po okazaniu legitymacji służbowej) zobowiązany jest monitorować świadczenie usług asystencji osobistej oraz dokonywać doraźnych kontroli świadczenia usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania, dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług asystencji osobistej w formie pisemnej.
O każdej zmianie mającej wpływ na przyznanie Pani/Panu usług „Asystenta” oraz występujących nieprawidłowościach w świadczeniu usług asystencji osobistej przez Asystenta należy niezwłocznie poinformować Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w ………….. (telefon 00-0000).

………………………………………
(podpis kierownika lub osoby upoważnionej)

Potwierdzam otrzymanie Informacji o przyznaniu usług asystencji osobistej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 ze środków Funduszu Solidarnościowego.


…………………………………..…………………….
(data i podpis uczestnika Programu lub opiekuna prawnego)
pawel.w
Starszy referent
Posty: 867
Od: 20 mar 2017, 9:22
Zajmuję się: PS/ŚW/ŚR/FA/ itd.

Napisano: 29 mar 2024, 9:40

Dziękuję bardzo za pamięć.
look123
Stażysta
Posty: 65
Od: 14 sty 2019, 12:09
Zajmuję się: PS

Napisano: 04 cze 2024, 9:01

Witam,
czy sprawdzacie asystentów osobistych i udajecie się z wizytą do podopiecznych w celu sprawdzenia, iż asystenci wywiązują się ze swojej pracy.
look123
Stażysta
Posty: 65
Od: 14 sty 2019, 12:09
Zajmuję się: PS


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 6 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x