Ciekawszy przypadek. Powiedz mi czy koleżanka, która "wklepywała przelew" prawidłowo wskazała dane odbiorcy, w sensie tego który miał dostac, a tylko konto złe, czy wszystko źle od początku do końca?xxxx pisze:na liscie był raz, kolezanka wklepała przelew , i pomyłkowo zamiast komus innemu wklepała jeszcze raz jemu. Z lista kwota sie zgodziła, liczba osób tez tylko że gość dostał dwa razy a tamta osoba nie dostała
https://konto.edu.pl/jak-odzyskac-pienia ... edne-kontoBank ma obowiązek sprawdzania numeru konta odbiorcy przelewu co potwierdził Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 17 grudnia 2008 r. (sygn. I CSK 205/08). Sąd dodał, iż cel przelewu zostaje osiągnięty, gdy pieniądze znajdą się na koncie bankowym odbiorcy przelewu. By tak się stało, każdy bank ma bezwzględny obowiązek sprawdzenia, czy numer rachunku jest zgodny z nazwą beneficjenta przelewu. Dotychczas banki winą za niewłaściwy przelew obciążały klienta i nie chciały rekompensować poniesionych strat. Wg Sądu Najwyższego taka sytuacja jest niedopuszczalna, stwierdzając, iż żaden przepis nie nakłada na banki obowiązku konfrontowania nazwy czy nazwiska beneficjenta przelewu podanego na poleceniu przelewu z podanym na nim numerem konta bankowego, aczkolwiek taki obowiązek wynika z art. 354 § 1 i art. 355 kodeksu cywilnego. Na mocy tych przepisów dłużnik powinien wykonać zobowiązanie zgodnie z jego treścią i w sposób odpowiadający jego celowi społeczno-gospodarczemu oraz zasadom współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie ustalone zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom. Nadto dłużnik obowiązany jest do staranności ogólnie wymaganej w stosunkach danego rodzaju (należyta staranność).