Napisano: 18 wrz 2014, 8:30
Przy wnioskach na środki i przedmioty, jeśli wnioskodawca nie może podpisać się, to wystarczy u nas wpisać "Podpis niemożliwy" Imię i nazwisko osoby, która składa wniosek i stopień pokrewieństwa. Kiedyś wymagaliśmy, żeby taką "niemożność" potwierdził np sołtys, albo ktoś z gminy, czasami jakiś zapis na karcie ze szpitala, że ktoś ma takie ograniczenia, ale odpuściliśmy sobie to. Istnieje coś takiego, jak "akt dobrej woli" (może coś przekręciłam w tej nazwie, ale wiesz, o co chodzi?). Inna sprawa jest z zadaniami, w których trzeba podpisać umowę. Wtedy trzeba już dopilnować formalności. Jeśli osoba nie może pisać, ale może czytać może złożyć wówczas oświadczenie woli poprzez odciśnięcie kciuka, inna osoba wpisuje jej imię i nazwisko i umieszcza swój podpis lub oświadczenie to podpisuje inna osoba, a jej podpis będzie poświadczony przez notariusza lub wójta (burmistrza, prezydenta miasta), starostę lub marszałka województwa z zaznaczeniem, że został złożony na życzenie nie mogącego pisać, ale mogącego czytać.