jak prawidłowo wprowadzać wywiad w którym pracownik planuje zasiłek celowy i zasiłek stały, do zasiłku celowego pracownik wlicza osobie do dochodu zasiłek stały, do zasiłku stałego do dochodu nie wlicza zasiłku stałego, zatem w wywiadczie są dwa dochody, dla każdego zasiłku inny, czy w takiej sytuacji muszę wprowadzać do pomostu dwa wywiady (każdy z innym dochodem)? jakie jest prawidłowe postępowanie w takiej sytuacji? proszę o pomoc
dziękuję za informację, choć miałam nadzieję, że program jest w stanie jakoś sam to zweryfikować, w końcu w pomoście powinny być takie same dokumenty co w teczce, a tak w teczce mam jeden wywiad a w pomoście dwa
pracownik socjalny ręcznie dzieli rubrykę w części VIII wywiadu, po jednej stronie wpisuje "dochód do zasiłku stałego" po drugiej "dochód do zasiłku celowego"
tak, w dużym wywiadzie (część I), rozdział VIII Plan pomocy i działań na rzecz osoby i rodziny, pkt 1 Łączny dochód w rodzinie i pkt 2 Dochód na osobę w rodzinie
Proszę mi przesłać skan takiej strony wywiadu (bez danych osobowych) z widocznym takim podzieleniem komórki formularza wywiadu. Będziemy mieć podkładkę dla ewentualnego wprowadzenia takiej możliwości w Pomoście. [email protected]
A póki co żeby to zrobić zgrabnie to proponuję takie wyjście.
Najpierw proszę wejść do roli Administratora, na przycisk Słowniki i znaleźć słownik "KOD Rodzaju Opisu Sytuacji". Proszę wejść na przycisk Elementy i znaleźć "aktualizacja części I wywiadu środowiskowego". Przycisk "Rozszerzenia lokalne" i następnie ikona "+". Proszę sobie dodać własne rozszerzenie np. "notatka o wysokości dochodu". Zaakceptować wszystko.
Jak już to mamy, to zawsze kiedy będzie taka sytuacja jak opisana, to robimy normalny wywiad i tam wpisujemy wszystkie dochody, a następnie w teczce rodziny wybieramy jeszcze raz przycisk "+ wywiad" ale w polu "rodzaj opisu sytuacji" wybieramy tę naszą notatkę. I tam zostawiamy tę samą datę, co oryginalny wywiad i nic nie zmieniamy, tylko odznaczamy opcję "czy wliczać" przy tym dochodzie, który nie ma byc brany pod uwagę. Akceptujemy wszystko i mamy w teczce taką sytuację że mamy oryginalny wywiad i notatkę o wysokości dochodu.
Potem do jednej decyzji dołączamy ten oryginalny wywiad, a do drugiej tę notatkę. Pomost poprawnie wyliczy dochody do obu świadczeń. W zbiorze centralnym i sprawozdawczości też będzie OK.
I tak możemy robić zawsze kiedy mamy taką sytuację że jeden wywiad, ale do dwóch różnych świadczeń potrzeba z niego wziąść różne dochody. To co zrobiliśmy w Administratorze (rozszerzenie lokalne) wystarczy zrobić raz i potem wielokrotnie można z tego korzystać.