Witam,
chciałabym się dowiedzieć jak u Was wygląda stosowanie RODO. Czy każdy wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie ze środków PFRON musi podpisywać klauzulę informacyjną?
Czy wymagacie odrębnej zgody Wnioskodawcy na udostępnienie numeru telefonu?
Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot
-
- Stażysta
- Posty: 94
- Rejestracja: 23 maja 2018, 21:04
- Zajmuję się: rehabilitacja społeczna osób niepełnopsrawnych
- Kontakt:
- Tomasz1981
- Inspektor
- Posty: 2094
- Rejestracja: 30 paź 2015, 14:05
- Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA
- Kontakt:
Re: Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot
tak do każdego wniosku dajemy klauzulę, każdy ma wypełnić raz na 10 lat
-
- Stażysta
- Posty: 94
- Rejestracja: 23 maja 2018, 21:04
- Zajmuję się: rehabilitacja społeczna osób niepełnopsrawnych
- Kontakt:
Re: Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot
Napisałam w tej kwestii zapytanie do Ministerstwa Cyfryzacji i otrzymałam taką odpowiedź
Szanowna Pani,
Ministerstwo Cyfryzacji co do zasady nie udziela porad prawnych i nie zajmujemy się też weryfikowaniem słów Państwa Inspektora Ochrony Danych.
Jednakże w RODO zapisanych jest 6 przesłanek do przetwarzania danych osobowych, mówi o tym art. 6 RODO i jeśli pozyskują Państwo dane w jednym z podanych tam celów to osobna zgoda nie jest wymagana. Zgoda jest tylko jedną z 6 podstaw prawnych uprawniających do przetwarzania danych osobowych.
Odpowiedź ta dotyczy postawionego pytania:
Czy prawdą jest, że po wejściu RODO klient musi odrębnie wyrazić zgodę na podanie mi swojego numeru telefonu, gdyż jak tłumaczy IOD jest to dana osobowa niewymagana aby zadanie, które obsługuję było zrealizowane, zapewnia mi jedynie łatwiejszy kontakt z osobą, (w przypadku osób niepełnosprawnych, starszych i schorowanych nie jest to bez znaczenia).
Jeśli więc chcę dla łatwiejszego kontaktu z osobą niepełnosprawną mieć jej numer telefonu, to mój klient powinien dobrowolnie i odrębnie na piśmie wyrazić na to zgodę.
Co do pytania drugiego to obowiązek informacyjny jest jednostronny i nie muszą mieć Państwo pisemnego potwierdzenie jego skuteczności. Klauzula musi się po prostu znaleźć w ogólnodostępnym miejscu, ale do zasady żaden podpis nie jest wymagany.
Odpowiedź ta dotyczyła postawionego pytania:
Czy prawdą jest, że klauzula informacyjna powinna być dostarczona klientowi skutecznie i na nas ciąży obowiązek udowodnienia tego faktu, dlatego najlepiej pod klauzulą uzyskać podpis klienta, potwierdzający zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
Z poważaniem,
J
Ekspert
Departament Zarządzania Danymi
Szanowna Pani,
Ministerstwo Cyfryzacji co do zasady nie udziela porad prawnych i nie zajmujemy się też weryfikowaniem słów Państwa Inspektora Ochrony Danych.
Jednakże w RODO zapisanych jest 6 przesłanek do przetwarzania danych osobowych, mówi o tym art. 6 RODO i jeśli pozyskują Państwo dane w jednym z podanych tam celów to osobna zgoda nie jest wymagana. Zgoda jest tylko jedną z 6 podstaw prawnych uprawniających do przetwarzania danych osobowych.
Odpowiedź ta dotyczy postawionego pytania:
Czy prawdą jest, że po wejściu RODO klient musi odrębnie wyrazić zgodę na podanie mi swojego numeru telefonu, gdyż jak tłumaczy IOD jest to dana osobowa niewymagana aby zadanie, które obsługuję było zrealizowane, zapewnia mi jedynie łatwiejszy kontakt z osobą, (w przypadku osób niepełnosprawnych, starszych i schorowanych nie jest to bez znaczenia).
Jeśli więc chcę dla łatwiejszego kontaktu z osobą niepełnosprawną mieć jej numer telefonu, to mój klient powinien dobrowolnie i odrębnie na piśmie wyrazić na to zgodę.
Co do pytania drugiego to obowiązek informacyjny jest jednostronny i nie muszą mieć Państwo pisemnego potwierdzenie jego skuteczności. Klauzula musi się po prostu znaleźć w ogólnodostępnym miejscu, ale do zasady żaden podpis nie jest wymagany.
Odpowiedź ta dotyczyła postawionego pytania:
Czy prawdą jest, że klauzula informacyjna powinna być dostarczona klientowi skutecznie i na nas ciąży obowiązek udowodnienia tego faktu, dlatego najlepiej pod klauzulą uzyskać podpis klienta, potwierdzający zapoznanie się z klauzulą informacyjną.
Z poważaniem,
J
Ekspert
Departament Zarządzania Danymi
-
- Referent
- Posty: 304
- Rejestracja: 06 lis 2017, 15:18
- Zajmuję się: SO, WTZ, BA, Aktywny Samorząd
- Kontakt:
Re: Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot
A jak u Was wygląda klauzula informacyjna??
- Tomasz1981
- Inspektor
- Posty: 2094
- Rejestracja: 30 paź 2015, 14:05
- Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA
- Kontakt:
Re: Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot
leon pisze:A jak u Was wygląda klauzula informacyjna??
https://www.pcpr.pulawy.pl/Pliki/klauzul ... acyjna.doc
Oprócz Zastosowanie RODO w praktyce - kłopot - PFRON - zadania powiatów przeczytaj również:
bariery techniczne, winda, właściciel
bariery architektoniczne - odmowa pismo wzór
data odbioru na zleceniu na zaopatrzenie
oświadczenie o dochodach a RODO
PFRON sport, kultura, rekreacja
Zajęcia klubowe wystapienie o srodki
Informacja o podziale środków dla samorządów powiatowych w r
Napęd elektryczny do wózka ręcznego
System Obsługi Wsparcia finansowanego z PFRON
Więcej pieniędzy na wsparcie osób z niepełnosprawnością
Liwkidacja barier architektonicznych - rozliczenie
Pytanie o dofinansowanie sprzętu ortopedycznego(brak środków
Upoważnienia przedmioty ortopedyczne.
mata ozonowa- sprzęt rehabilitacyjny
PFRON a RODO listy os. niepeł. sport, kultura
Dofinansowanie do Mówika w ramach likwidacji barier w komuni