zmiany od lipca

Wybrane tematy:
Deputat węglowy zaświadczenie o dochodach Emerytura w marcu Potrącenie nadpłaty świadczenia uzupełniającego proszę sprawdzcie Śmierć zarządcy co dalej?
Gosia1979
Referent
Posty: 320
Rejestracja: 08 mar 2020, 23:51
Zajmuję się: DM
Kontakt:

zmiany od lipca

Post autor: Gosia1979 »

Witam. Proszę jakąś mądrą głowę o pomoc. Jakie zmiany od 1 lipca powinniśmy zgłosić zarządcą budynków. Ja jestem jeszcze przed szkoleniem odnośnie zmian i szczerze powiem Wam ze jestem zagubiona w tym wszystkim. Ledwo nauczyła sie "starych" zasad już sa nowe.
kamos90
Starszy referent
Posty: 549
Rejestracja: 20 mar 2017, 9:47
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe/dodatki energetyczne/ archiwum zakładowe/ sekretariat/ prace społeczno - użyteczne
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: kamos90 »

ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
agat77
Praktykant
Posty: 6
Rejestracja: 04 lis 2020, 14:55
Zajmuję się: Zajmuję się dodatkami mieszkaniowymi i energetycznymi
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: agat77 »

kamos90 pisze: 17 cze 2021, 10:18 ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
Kamos a możesz podrzucić taki wzór tego pisma co prześlesz mailem do zarządców??? pleassse :)
basia17111
Stażysta
Posty: 100
Rejestracja: 23 paź 2015, 20:04
Zajmuję się: FA,DM,DE
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: basia17111 »

Ja mam opracowane takie pismo. Dołączę je do listy wypłat za lipiec. Mile widziane uwagi. Pozdrawiam

Ośrodek Pomocy Społecznej w … informuje, iż zgodnie z art. 7 ust. 11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2133 z późn.zm.), osobie, której przyznano dodatek mieszkaniowy, a nie płacącej należnej różnicy za zajmowany lokal mieszkalny, wstrzymuje się wypłatę dodatku mieszkaniowego w drodze decyzji administracyjnej do czasu uregulowania zaległości.
W związku z powyższym na podstawie art. 8 pkt. 4 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zawiadamia organ przyznający dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa powyżej, obejmujących pełne 2 miesiące w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tych zaległości.
W przypadku niedopełnienia tego obowiązku zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokale mieszkalne zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków wypłacone za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach.
Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca organowi te kwoty w terminie kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli ryczałt na zakup opału był wypłacany zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, na których spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca także nienależnie wypłacony ryczałt.
W przypadku niewykonania obowiązku zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o którym mowa powyżej, organ uprawniony do przyznania dodatku mieszkaniowego nakłada w drodze decyzji na zarządcę budynku albo inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny karę pieniężną w wysokości 500 zł.

Ponadto prosimy również o pisemne zgłaszanie wszelkich zmian danych, takich jak np. zmiana adresu i utrata tytułu prawnego do lokalu osoby otrzymującej dodatek mieszkaniowy.
ope123
Stażysta
Posty: 177
Rejestracja: 30 mar 2021, 20:28
Zajmuję się: DM.DE
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: ope123 »

kamos90 pisze:ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
kamos90 pisze: 17 cze 2021, 10:18 ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
jakie oświadczenie dla zarządcy masz na myśli?
:-)
VIP
Posty: 3712
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: :-) »

ope123 pisze: 17 cze 2021, 13:30
kamos90 pisze:ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
kamos90 pisze: 17 cze 2021, 10:18 ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
jakie oświadczenie dla zarządcy masz na myśli?
pewnie oświadczenie mówiące o wydatkach ...
Fantomas
Referent
Posty: 239
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:24
Zajmuję się: DM i DE
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: Fantomas »

Tak sobie myślę że taką informację trzeba powysyłać do zarządców jeszcze w czerwcu. Ja dopiszę jeszcze że od 1 lipca zarządcy nie będą otrzymywać decyzji.
:-)
VIP
Posty: 3712
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: :-) »

Fantomas pisze: 18 cze 2021, 9:43 Tak sobie myślę że taką informację trzeba powysyłać do zarządców jeszcze w czerwcu. Ja dopiszę jeszcze że od 1 lipca zarządcy nie będą otrzymywać decyzji.
Ja na szkoleniu dowiedziałam się, że decyzje można wysyłać do zarządców bo to przecież jest informacja ;) ogólnie w decyzji nie mam wielu danych...tylko okres przyznania i kwotę dodatku...oczywiście adres i dane wnioskodawcy też, ale bez liczby osób, bez dochodów itp. ...(tak po szkoleniu innym zmieniłam uzasadnienie decyzji by nie podawać tam danych,a do decyzji wnioskodawcy dopinam druk wyliczeń) i wszyscy zadowoleni
awkor
Stażysta
Posty: 193
Rejestracja: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: awkor »

art. 7a wchodzi w życie od lipca 2021 r.
awkor
Stażysta
Posty: 193
Rejestracja: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA
Kontakt:

Re: zmiany od lipca

Post autor: awkor »

art. 7 od lipca 2021 zmienia treść. Decyzji o przyznaniu dm nie doręcza się zarządcy. - tylko informację. A co z dec. wstrzymującą , wygaszającą itp.?
ODPOWIEDZ