w praktyce system który miał istnieć od 01.02.2023 r. w celu prowadzenia rejestrów dzieci, rodzin
nie istnieje
jak na razie żadnej informacji o systemie nie ma, więc jak ten ZUS miałby to weryfikować? wole wystawić papierowe zaświadczenia niż wysłuchiwać od rodzin, że nie dostali 500+
a poza tym jeśli Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest obowiązany do samodzielnego
uzyskania informacji o dziecku to może zobowiązać rodzinę zastępcza do dostarczenia i tak zaświadczenia, bo elektronicznie to na razie nie za bardzo to zweryfikują

art. 17 ust 2 i 3 i tak będzie nas obligowała do udzielania informacji
art. 17 ust. 2 W przypadku braku możliwości samodzielnego uzyskania przez Zakład
Ubezpieczeń Społecznych danych, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1 lit. a, b, d, f
oraz g, z przyczyn nieleżących po jego stronie Zakład Ubezpieczeń Społecznych
wzywa osobę, o której mowa w art. 13 ust. 1, do dołączenia tych informacji.
art. 17 ust 3. W przypadku awarii systemów teleinformatycznych służących do wymiany
drogą elektroniczną informacji, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1 lit. a, b, d, f oraz
g, Zakład Ubezpieczeń Społecznych uzyskuje te informacje w drodze pisemnej
wymiany informacji. Podmioty prowadzące rejestry publiczne przekazują te
informacje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
wniosku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.