ABI bezpieczeństwo informacji

Wybrane tematy:
umowa-ochrona danych przeniesienie Kadr OPS do innej jednostki Bardzo proszę o pomoc -dokumentacja zgodna z RODO umowa powierzenia z osobą z którą popisujemy umowę zlecenie Udostępnianie danych osobowych zniszczenie dok. archiwum a umowa powierzenia
ODPOWIEDZ
Andrzej

ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: Andrzej »

Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) – termin prawniczy, który w prawie polskim został wprowadzony przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. Oznacza osobę nadzorująca z upoważnienia administratora danych osobowych przestrzeganie stosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych w sposób odpowiedni do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Wedle interpretacji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych administratorem bezpieczeństwa informacji może być wyłącznie osoba fizyczna. Wyznaczenie administratora bezpieczeństwa informacji jest fakultatywne. W przypadku niepowołania ABI, czynności jemu przypisane wykonuje administrator danych osobowych.

Pytanie do Administratora Forum OPS
viewtopic.php?f=2&t=207173048
gops1

Re: ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: gops1 »

dzieki za odpowiedz .ale w ośrodkach pomocy mają być powołani ABI i nie wiem czy może na dzień dzisiejszy czy w póżniej bedzie taka potrzeba osobnego linku dotyczące spraw ochrony danych osobowych , na pewno będą wątpliwości
ella_

Re: ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: ella_ »

A u mnie w Ośrodku...gorączka z powodu ABI. Jestem nim i nie mam bladego pojęcia jak ma wyglądać moja dokumentacja.
Andrzej

Re: ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: Andrzej »

Może będą na ten temat szkolenia?
Max55

Re: ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: Max55 »

Miejmy nadzieje, że będą.. o ile ktoś nas na nie w ogóle wyśle..
aaaaaaaa

Re: ABI bezpieczeństwo informacji

Post autor: aaaaaaaa »

Też zostałam powołana na stanowisko ABI wydzwaniam do koleżanki z pobliskiej gminy w jaki sposób to u nich działa bo ja nie mam zielonego pojęcia jaką prowadzić dokumentację.
Jeśli ktokolwiek z was będzie wiedzieć o szkoleniach dla pracowników GOPS z tej tematyki na terenie woj. podkarpackiego konkretnie Rzeszów lub Krosno to proszę o kontakt na forum
ODPOWIEDZ