a nie wystarczy oświadczenie
"proszę o pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia, ponieważ mam przyznane świadczenia na okres 2019/2021, błędnie zaznaczyłem we wniosku ten okres" ??
Ja właśnie tak robię, klient pisze podanie o umorzenie postępowania w związku z błędnie złożonym wnioskiem, a ja robię decyzję umarzającą postępowanie.
U nas zarządzono, że piszą że się pomylili i proszą o zmianę okresu. W systemie poprawiam na okres 2021/2022. Jeśli już złoży drugi wniosek na nowy okres, to dla starego robimy postanowienie o odmowie wszczęcia
podpowiedzcie mi czy powiedzieć żeby złożyła oświadczenie i poprawić ten okres zasiłkowy czy wydać decyzję umarzajacą? czy macie jeszcze jakies pomysły ?
My prosimy o wycofanie wniosku i złożenie poprawnego jeszcze raz, z poprawnym już okresem zasiłkowym. Jeśli nie, to piszemy postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
A my dostaliśmy z naszego UW takie pismo
Znak sprawy:
WP-V.1412.9.2021
Szanowni Państwo
Prezydenci, Burmistrzowie i Wójtowie
Miast i Gmin
Województwa Małopolskiego
W związku z rozpoczętym 1 lutego 2021 r. okresem składania drogą elektroniczną
wniosków w sprawie o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na okres 2021/2022
zauważono, iż występują przypadki w których wnioskodawcy w systemach bankowości
elektronicznej niewłaściwie wybierają okres świadczeniowy tj. 2019/2021 zamiast 2021/2022.
Wobec powyższego, w przypadku otrzymania wniosku o świadczenie wychowawcze na
okres 2019/2021 po 1 lutego 2021 r. na te same dzieci na które został już złożony wniosek na
okres 2019/2021, proszę o wezwanie wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień w terminie siedmiu
dni od dnia otrzymania wezwania, w trybie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 256) i dokonania ewentualnej
korekty wniosku w części dotyczącej okresu, pod rygorem rozpoznania wniosku, jako
złożonego na okres 2019/2021. Wydawanie w takim przypadku decyzji o umorzeniu
postępowania bez wcześniejszej próby wprowadzenia zmian w najprawdopodobniej błędnie
wypełnionym wniosku, wiąże się z kosztami (koszt pracy pracowników w związku z wydaniem
decyzji, wysyłka korespondencji itp.) oraz (w późniejszym okresie) może narazić
wnioskodawców na utratę świadczenia za część okresu.
Jednocześnie zwracam się z prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na wnioski
przekazywane do Wojewody celem ustalenia, czy mają zastosowanie przepisy o koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego. Korekta wniosku w przedmiotowym zakresie już na
etapie analizy kompletności dokumentacji sprawy w gminie (przed przekazaniem wniosków
do Wojewody celem ustalenia, czy w sprawie mają zastosowanie przepisy o koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego) ograniczy dodatkową korespondencję pomiędzy
Małopolskim Urzędem Wojewódzkim a gminami w zakresie ustalenia, na jaki okres wniosek
został złożony i tym samym przyczyni się do sprawnego zakończenia postępowań oraz
szybszego przyznania należnych świadczeń mieszkańcom Państwa gmin.