złożony wiosek o dodatek mieszkaniowy, ale klient stwierdził ze w 2016 nie ma żadnej faktury za energie gdyż nie dostał, jedynie ma kontakt przez infolinie i podaje nr klienta i wpłaca za prąd... jak policzyć teraz ryczałt??
Jak słyszę o braniu faktur z innych wniosków, albo przynoszeniu od sąsiadów tudzież o dzwonieniu po zakładach energetycznych to szlocham.
Ryczałt naliczamy na podstawie faktury za energie el. za ostatni okres rozliczeniowy. Koniec i kropka. Faktura właściwie jest jedynym dokumentem, który jest niezbędny do prawidłowego rozpoznania wniosku.
Oczywiście nierozpoznanie wniosku z tytułu braku tego dokumentu to też nadużycie, bo zwyczajnie nie można naliczyć tylko ryczałtu.
W powyższym przypadku to już na wstępie koleś kłamie, bo skoro infolinia podaje mu kwoty do zapłaty to faktury w systemie są i można je wydrukować. To po pierwsze. Po drugie "ostatni okres rozliczeniowy" powinien być zamknięty dokumentem rozliczeniowym, w tym przypadku fakturą. Dlatego uznałbym ostatnią fakturę jaką dostał (nawet z 2015, bo niektóre zakłady faktycznie miały gigantyczną obsuwę w 2016 r.), plus być może oświadczenie, że innego, nowszego dokumentu nie otrzymał. Po trzecie rozwiązaniem jest także oświadczenie o rezygnacji z naliczenia ryczałtu ponieważ petent nie jest w stanie dostarczyć niezbędnego dokumentu. Było to już pisane na tym forum. Brak ryczałtu za np. tylko gaz to kilka złotych miesięcznie. Gorzej jak ryczałt stanowi trzon dodatku.
Stanowczo odradzam kreatywne rozwiązania typu "Pani Basia przez telefon mówiła"...