
Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
- Kinia001
- Referent
- Posty: 208
- Rejestracja: 06 lis 2017, 15:53
- Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama
- Kontakt:
Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
Witam. Mam pytanie jak zapatrujecie się na Centralny Rejestr Faktur? Jakoś mnie przeraża ta perspektywa wdrażania kolejnych nowinek. Ciągle coś góra wymyśla, dokładają tylko roboty, że za chwilę człowiek się będzie musiał skserować albo będą musieli wydłużyć dobę by na wszystko czasu starczyło 

-
- Podinspektor
- Posty: 1461
- Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
...OPS nie ma VATu bo nie prowadzi działalności gospodarczej. Wystawianie faktur VAT zwolniony za np. usługi opiekuńcze to błąd księgowych OPS. Jest na to bogate orzecznictwo sądów.
A skoro nie ma sprzedaży opodatkowanej to nie będziecie mieli obowiązku stosowania CRF.
A skoro nie ma sprzedaży opodatkowanej to nie będziecie mieli obowiązku stosowania CRF.
-
- Starszy referent
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
TW jak zwykle dezinformuje.
---------------------------------
W legislacji był projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Ordynacja podatkowa
Część dotycząca ordynacji podatkowej zawierała zapis o utworzeniu CRF co jak najbardziej dotyczyłoby również OPS-y, dlatego, że były tam również takie zapisy:
§ 2e. Jednostki administracji rządowej i samorządowej są obowiązane do prowadzenia przy użyciu programów komputerowych wykazu:
1) faktur dotyczących nabycia towarów lub usług, które nie zostały ujęte przez te jednostki w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług oraz
2) informacji o fakturach otrzymanych od innych podmiotów w związku z realizacją zadań nałożonych na jednostki administracji rządowej i samorządowej odrębnymi przepisami.
§ 2f. Jednostki administracji rządowej i samorządowej są obowiązane do przesyłania wykazu, o którym mowa w § 2e, bez wezwania organu podatkowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej...
-----------------------------------------------
W marcu br projekt uległ zmianie i nie zawiera już części dotyczącej ordynacji podatkowej. Upadła koncepcja tworzenia CRF z tego powodu, że istnieje już centralny rejestr podatkowy. Nie jest mi wiadomo czy upadł również pomysł prowadzenia przez jednostki "wykazów faktur" które nie dawały prawa do obniżenia podatku należnego.
---------------------------------
W legislacji był projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Ordynacja podatkowa
Część dotycząca ordynacji podatkowej zawierała zapis o utworzeniu CRF co jak najbardziej dotyczyłoby również OPS-y, dlatego, że były tam również takie zapisy:
§ 2e. Jednostki administracji rządowej i samorządowej są obowiązane do prowadzenia przy użyciu programów komputerowych wykazu:
1) faktur dotyczących nabycia towarów lub usług, które nie zostały ujęte przez te jednostki w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług oraz
2) informacji o fakturach otrzymanych od innych podmiotów w związku z realizacją zadań nałożonych na jednostki administracji rządowej i samorządowej odrębnymi przepisami.
§ 2f. Jednostki administracji rządowej i samorządowej są obowiązane do przesyłania wykazu, o którym mowa w § 2e, bez wezwania organu podatkowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej...
-----------------------------------------------
W marcu br projekt uległ zmianie i nie zawiera już części dotyczącej ordynacji podatkowej. Upadła koncepcja tworzenia CRF z tego powodu, że istnieje już centralny rejestr podatkowy. Nie jest mi wiadomo czy upadł również pomysł prowadzenia przez jednostki "wykazów faktur" które nie dawały prawa do obniżenia podatku należnego.
- Kinia001
- Referent
- Posty: 208
- Rejestracja: 06 lis 2017, 15:53
- Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
Z mojej strony chodzi właśnie bardziej o wprowadzanie faktur zakupu, bo śmiem przypuszczać, że "górze" chodzi o kontrolę nad wystawianymi fakturami przez przedsiębiorstwa, firmy itp.
-
- Podinspektor
- Posty: 1461
- Rejestracja: 10 maja 2016, 15:48
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
Z komunikatów MF wynika raczej, że to bdmb bajki i bzdury jak zwykle opowiada. Szczególnie w kwestii księgowania FA i mnożenia przez zero, której to sztuki jego błędne oprogramowanie nie opanowało do dziś.
A co do CRF po centralizacji VAT to chyba OPS nie jest traktowany jako oddzielny podatnik VAT...no nie?
A zatem MF ma kłopot z wdrożeniem CRF, bo jednostki budżetowe po centralizacji mają po 2 NIPy.
Inny do VAT a inny do CIT, PIT, ZUS.
Zobaczymy zatem jak z tego MF wybrnie.... bo jak widać nikt tego nie wie. Nawet nasz guru bdmb

A co do CRF po centralizacji VAT to chyba OPS nie jest traktowany jako oddzielny podatnik VAT...no nie?
A zatem MF ma kłopot z wdrożeniem CRF, bo jednostki budżetowe po centralizacji mają po 2 NIPy.
Inny do VAT a inny do CIT, PIT, ZUS.
Zobaczymy zatem jak z tego MF wybrnie.... bo jak widać nikt tego nie wie. Nawet nasz guru bdmb




- Kinia001
- Referent
- Posty: 208
- Rejestracja: 06 lis 2017, 15:53
- Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
Panie TWoj to się już robi nudne. Co temat to jakieś przepychanki z Panem BDMB. Ja zadałam, wydaje mi się, że dość proste pytanie. Pan natomiast wyjeżdża tutaj o księgowaniu FA
Odnośnie CRF. Jeżeli chodzi o VAT to mamy jeden NIP z urzędem więc nie za bardzo rozumiem w czym problem??

Odnośnie CRF. Jeżeli chodzi o VAT to mamy jeden NIP z urzędem więc nie za bardzo rozumiem w czym problem??
-
- Starszy referent
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 sty 2015, 12:36
- Zajmuję się:
- Kontakt:
Re: Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie
Tak właśnie jest chodzi o faktury zakupu których jednostka nie wykazuje w JPK_VAT.
Proponowano by dla tych faktur tworzyć "wykazy" które by były wysyłane do centrali tak jak JPK_VAT. Takie wykazy należałoby również prowadzić dla faktur które osoby fizyczne dostarczają do jednostki w celu rozliczenia otrzymanej od jednostki dotacji.
W centrali można by było sprawdzić czy wystawca faktury której VAT nie podlegał odliczeniu u nabywcy, wykazał ten VAT w swoim JPK_VAT.
Proponowano by dla tych faktur tworzyć "wykazy" które by były wysyłane do centrali tak jak JPK_VAT. Takie wykazy należałoby również prowadzić dla faktur które osoby fizyczne dostarczają do jednostki w celu rozliczenia otrzymanej od jednostki dotacji.
W centrali można by było sprawdzić czy wystawca faktury której VAT nie podlegał odliczeniu u nabywcy, wykazał ten VAT w swoim JPK_VAT.
Oprócz Centralny Rejestr Faktur - wdrożenie - Księgowość przeczytaj również:
Ewidencja środków trwalych w 2019 roku
Wydawanie decyzji potwierdzających prawo do św. opieki zdr.
Odsetki zus wstecz z winy pracownika
usługa komunikacji z beneficjentami
CIS składka zdrowotna za osobę
Kasa fiskalna w OPSach. Proszę o pomoc
Czy ktoś może mi pomóc bardzo prosze
Umieszczenia w Domach Pomocy Społecznej
środki otrzymane na 85502 i 85501
Sprawozdanie wykonanie pomoc społeczna
Partycypacja w kosztach za pobyt w schronisku
Wpłata należności na Fundusz Alimentacyjny
Problem z decyzją o odpłatności
Zastępstwo Głównej Księgowej
pieczątki na fakturach/notach
specjalistyczne usługi opiekuńcze plan dochodów