Nasz OPS będzie wystawiał zaświadczenia o miesięcznym dochodzie w celu ubiegania się o dofinansowanie w ramach programu czyste powietrze. Czy ktoś tez dostał to zadanie do realizacji? Musimy zakupić kolejny program do tych zaświadczeń a nie mam pojęcia z jakiego rozdziału to zapłacić
U nas temat jest gorący. Zastanawiamy się czy gmina i ops musi podpisać takie porozumienie. Podobno nie musi ale to sprawdzamy. A jak jest z kosztami? Na to będzie dofinansowanie? Na jakie działania? Na program, papier itp czy na wynagrodzenia też? Jak to wygląda?
czy ktoś może dowiedział się czegoś w temacie zaświadczeń na czyste powietrze. Musze opłacic fakturę za program Eter z inforu do obsługi tych zaświadczeń a nie mam pojęcia w jakiego rozdziału. Zapłacić to z 85219 albo 85295 jak myślicie ?
Myślę, że z 85219 lub 85295 będzie jak najbardziej poprawne. Ja nie mam planu w 85295, więc jeśli już coś, to zapłacę z 85219. Przy czym nie dostaliśmy (jeszcze?) tego zadania i może nie dostaniemy. Jeśli chodzi o sam fakt tego, czy gmina i ops muszą mieć porozumienie w tej sprawie, to z ustawy nie wynika wprost, że muszą:
"Art. 411 ust. 10h. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 10g, wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby fizycznej, o której mowa w ust. 10g.
(...)
10r. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta może, w formie pisemnej, upoważnić swojego zastępcę, pracownika urzędu gminy albo kierownika ośrodka pomocy społecznej, a w przypadku przekształcenia ośrodka pomocy społecznej w centrum usług społecznych na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu
usług społecznych przez centrum usług społecznych (Dz. U. poz. 1818) – dyrektora centrum usług społecznych, lub kierownika innej jednostki organizacyjnej gminy, a także inną osobę na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej, dyrektora centrum usług społecznych lub innej jednostki organizacyjnej gminy do prowadzenia postępowań w sprawach, o których mowa w ust. 10g, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń."
dokładnie u nas ops dostał upoważnienie do tych zaświadczeń więc juz wiemy że to będziemy robić. Więc zakupiliśmy już program bo musimy być przygotowani jeśli ktoś przyjdzie.
czy jeżeli wykupilśmy w zeszłym roku program do obsługi- do wydawania zaświadczeń do czystego powietrza i na dzień dzisiejszy zakończył się okres licencji mamy obowiązek przedłużyć licencję? Pytam bo nie wiem czy posiadanie programu jest obligatoryjne? Dziewczyny mówią, że te same dane do zaświadczeń są w stanie zdobyć z programu do swiadczen rodzinnych.
My mamy tylko 1 zaswiadczenie na rok i zastanawiamy sie czy nie bedzie do niegospodarnosc srodków ( 600 zł) na zakup tego programu.