Centralny rejestr umów a OPS - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]

Napisano: 17 maja 2022, 10:01

Czy OPS musi od 1 lipca zgłaszać umowy do centralnego rejestru umów, czy to robią gminy?
Jeżeli tak to czy umowy zlecenia z pracownikami OPS albo umowy o pracę też trzeba zgłaszać?
Jak to będzie wyglądać, czy trzeba będzie występować o loginy, hasła by mieć dostęp do rejestru i do kogo o to wystąpić?
jada
Referent
Posty: 316
Od: 01 wrz 2017, 19:23
Zajmuję się: PS/ŚW/FA


Napisano: 17 maja 2022, 15:36

Będą zmiany w rejestrze umów – ustawa przyjęta przez Sejm
12 maja 2022 r. Sejm przyjął zmiany w przepisach wprowadzających obowiązkowy rejestr umów w sektorze finansów publicznych.
Zmiany merytoryczne są kosmetyczne, pomimo wielu wątpliwości związanych z zakresem rejestru umów, podnoszonych przez ekspertów i przedstawicieli sektora publicznego.
Art. 12 ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
oraz niektórych innych ustaw przewiduje:
• zmianę z 500 zł (brutto) na 5000 zł netto jako progu wartości umowy wprowadzanej do rejestru (w pierwotnej poprawce proponowano 1500 zł, w toku prac zwiększono tę kwotę)
• usunięcie sankcji karnej związanej z nieprawidłowościami w zakresie rejestru – w to miejsce pojawia się sankcja dyscyplinarna w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (nowy art. 18ca)
• skorygowanie kilku pomniejszych usterek.
Istotne jest za to przesunięcie terminu wprowadzenia nowego obowiązku – sam rejestr ma działać od 1 stycznia 2023 r., ale:
• ministerstwa, urzędy wojewódzkie, KPRM oraz jednostki podległe i nadzorowane przez ministrów kierujących działami administracji rządowej (jednostki w dziale) będą wprowadzać dane dotyczące umów zawartych od 1 października 2022 r.
• jednostki samorządu terytorialnego, związki jst, związki metropolitalne i samorządowe jednostki organizacyjne będą wprowadzać dane dotyczące umów zawartych od 1 stycznia 2023 r.
• inne jednostki – będą wprowadzać dane dotyczące umów zawartych od 1 kwietnia 2023 r.
Projekt nie rozwiewa wątpliwości w zakresie większości problematycznych kwestii, jak na przykład:
• ujmowanie w rejestrze umów nieodpłatnych
• zasady wskazywania w rejestrze umów przychodowych dla jednostki
• sposobu określenia wartości umowy zawartej na czas nieoznaczony
• relacji ustawy o dostępie do informacji publicznej do rejestru umów
• granic ochrony prywatności osób fizycznych w rejestrze umów
• i wiele innych
Omawiamy je na naszych szkoleniach, o których informacje znajdziecie Państwo na naszej stronie https://turcus.pl/szkolenia/.
Na szkoleniach można również dowiedzieć się, jak modelowo należy zorganizować pracę jednostki w celu przygotowania do wprowadzania danych w rejestrze.
Ustawa teraz musi zostać zaakceptowana przez Senat.
Przebieg procesu legislacyjnego można śledzić na stronie: https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/Przeb ... sp?nr=2186.
Alicja01
Praktykant
Posty: 13
Od: 18 paź 2016, 8:13
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 2 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x