Cieżka sytuacja

Wybrane tematy:
posiłek w szkole i w domu -wniosek Dyrektora 20% Weryfikacja 40 Zasiłek celowy dla osadzonego w ZK AOON - dojazd własnym samoch. do 15.06.22r. decyzja zmieniająca DPS AOON/OW
ODPOWIEDZ
agnieszka94
Praktykant
Zajmuję się: Szukam pomocy
Kontakt:

Cieżka sytuacja

Post autor: agnieszka94 »

Mam pytanie do Państwa; osób pracujących w MOPS lub kogoś kto potrafiłby mi poradzić, bo miał podobną sytuacje.

Jestem jeszcze studentką. Mam prawie 2 letnie dziecko. Wychowuje go sama i mam aktualnie 400 zł alimentów na synka, stypendium socjalne z uczelni oraz 500+ i rodzinne 95.

Początkiem lipca kiedy skończy mi się stypendium i studia chciałam znaleźć pracę i od czerwca/lipca moje dziecko jest zapisane do żłobka. Żłobki są aktualnie zamknięte do tego jeżeli chodzi o miejsce to także nic pewnego, bo mają dopiero dać znać właśnie w czercu/lipcu.

W obecnej sytuacji od lipca pozostaje mi 995 zł. Za samo mieszkanie płace prawie 1400 zł + wiadomo wydatki na jedzenie, pieluszki, chemie itd. Na pomoc ojca dziecka prócz alimentów nie mogę liczyć.

I tu mam pytanie... Czy Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej są w stanie w jakikolwiek sposób pomoc przetrwać mi tę sytuacje? Czy jest w ogóle jakaś opcja pomocy w moim przypadku?
mamala
Starszy referent
Zajmuję się: ps,św, stypendia
Kontakt:

Re: Cieżka sytuacja

Post autor: mamala »

Tak, możesz starać o pomoc finansową w swoim ośrodku. Do zwykłej pomocy nie możesz przekroczyć kwoty 528 zł na osobę w twojej rodzinie. Ponadto o świadczenie pieniężne na zakup żywności z programu rządowego - tam kryterium jest nieco wyższe- - na dwie osoby 1584 zł. Możesz także starać się o dodatek mieszkaniowy.
mamala
Starszy referent
Kontakt: